Co vyplyne, porovnáme-li komunikaci dvou ze tří největších mobilních operátorů u nás, společností T-Mobile a Vodafone? Nejdřív, co mají společného: vizuální i slovní hravost, snahu o vtip, cílení na mladší spotřebitele. „Docela dobrý, ale je to pořád dokola,“ byla nejčastější věta, kterou kolegové v práci odpovídali na mou otázku, jak se jim líbí zvířátka a oživlé předměty, na kterých staví Vodafone. Dovolím si souhlasit. Všechny ty smrčky, houby a mixéry jsou sice roztomilé a pěkné na pohled, ale jak jde čas, nelze u nich zaznamenat ani náznak posunu. Na rozdíl od konkurenta T-Mobile je však komunikace týmu červených konstantní a perfektně rozpoznatelná. Což může být zároveň i past: děláme to pořád stejně. Houby a spol. se navíc za krátkou dobu omrzí a jejich žvatlání o přednostech produktu jde jedním uchem tam, druhým ven. No, prostě takové ukecané kecky…, jak dlouho se s tím dá vystačit? Zatímco Vodafone se našel v hovořících figurkách, T-Mobile se… pořád hledá. Chuck Norris, sloni, superstar, šachovnice, rozhněvaní ptáci. Co mají společného? Skoro nic a za tím podpis „Pro společné zážitky“. A něco růžového. Mimochodem, ti ptáci… Neznám a nehraji žádnou počítačovou hru, a tak jsem se zeptala kolegů, o co v Angry Birds běží. „Střílej se tam nějaký prasečí hlavy,“ dostalo se mi odpovědi. Aha, tak proto ten výraz „sestřelili jsme ceny telefonů“! V každém případě jsem touto kampaní zůstala nedotčena. Řečeno v souhrnu: komunikace Vodafonu připomíná velkovýrobnu veselých postaviček, kampaně T-Mobilu zase asociují oříšky pro Popelku – sem tam nás něco nahodile cvrnkne do nosu, tady se proletí rozezlení ptáci, tam zase akční hrdina, a máme na čas vystaráno (no jo, já vím, že se to lehko mluví…). Na druhou stranu si myslím, že kampaně obou firem patří v české reklamě k nadprůměru.
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.