Operátoři jsou samá hláška, Vodafone je aspoň konzistentní

22. 8. 2011 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Co vyplyne, porovnáme-li komunikaci dvou ze tří největších mobilních operátorů u nás, společností T-Mobile a Vodafone? Nejdřív, co mají společného: vizuální i slovní hravost, snahu o vtip, cílení na mladší spotřebitele. „Docela dobrý, ale je to pořád dokola,“ byla nejčastější věta, kterou kolegové v práci odpovídali na mou otázku, jak se jim líbí zvířátka a oživlé předměty, na kterých staví Vodafone. Dovolím si souhlasit. Všechny ty smrčky, houby a mixéry jsou sice roztomilé a pěkné na pohled, ale jak jde čas, nelze u nich zaznamenat ani náznak posunu. Na rozdíl od konkurenta T-Mobile je však komunikace týmu červených konstantní a perfektně rozpoznatelná. Což může být zároveň i past: děláme to pořád stejně. Houby a spol. se navíc za krátkou dobu omrzí a jejich žvatlání o přednostech produktu jde jedním uchem tam, druhým ven. No, prostě takové ukecané kecky…, jak dlouho se s tím dá vystačit? Zatímco Vodafone se našel v hovořících figurkách, T-Mobile se… pořád hledá. Chuck Norris, sloni, superstar, šachovnice, rozhněvaní ptáci. Co mají společného? Skoro nic a za tím podpis „Pro společné zážitky“. A něco růžového. Mimochodem, ti ptáci… Neznám a nehraji žádnou počítačovou hru, a tak jsem se zeptala kolegů, o co v Angry Birds běží. „Střílej se tam nějaký prasečí hlavy,“ dostalo se mi odpovědi. Aha, tak proto ten výraz „sestřelili jsme ceny telefonů“! V každém případě jsem touto kampaní zůstala nedotčena. Řečeno v souhrnu: komunikace Vodafonu připomíná velkovýrobnu veselých postaviček, kampaně T-Mobilu zase asociují oříšky pro Popelku – sem tam nás něco nahodile cvrnkne do nosu, tady se proletí rozezlení ptáci, tam zase akční hrdina, a máme na čas vystaráno (no jo, já vím, že se to lehko mluví…). Na druhou stranu si myslím, že kampaně obou firem patří v české reklamě k nadprůměru.

Iva Macků
textařka, Mark/BBDO
([email protected])

 

T-Mobile se hledá. Chuck Norris, sloni, superstar, šachovnice, rozhněvaní ptáci. Co mají společného?

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.