Léto změní agentury

8. 8. 2011 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zdá se, že letošní agenturní léto není tak okurkové, jak bývá. Agentury se ve volnějších dnech vrhly na změny. Odpočívá se jen v několika málo agenturách. Asi je opravdu po krizi.

Clubmark v jedněch rukou

Majetkovou změnou, i když ještě před začátkem prázdnin, prošla na guerilla marketing zaměřená agentura Clubmark. Svůj podíl v ní (50 %) prodal Marcel Dlouhý, agenturu v současné době kompletně vlastní Filip Humplík. Není to však jediná změna tohoto druhu, nějakou Clubmark zřejmě ještě v tomto roce zažije, připustil Filip Humplík. který zatím nechtěl prozradit více.

Tajemná Ogilvy Group

Tajemná ohledně svých změn je síť agentur Ogilvy Group. Měnit se má během léta celá síť Ogilvy i Mather. Agentura zatím prozradila jen to, že na konci června odešel z vedení kreativy Mather Jiří Langpaul, jeho pozici zastupuje pouze prozatímně Tomáš Belko, který šéfuje kreativě Ogilvy.

Yashica globálnější

Agentura Yashica přebudovala svoje kreativní oddělení. V jeho čele nyní stojí Karel Novotný. Ten s Yashicou spolupracuje už od září loňského roku, kdy po odchodu z United People založil vlastní značku Brand Farm.

Zatímco Brand Farm nadále funguje, Novotný posiluje spolupráci s Yashicou a přináší do ní know-how z oblasti kreativy a značky a tím posouvá Yashicu k širší nabídce fullservisu. Yashica se totiž zaměřovala především na podlinku, její hlavní silou je produkční zázemí včetně vlastní tiskárny. Yashica nyní díky Novotnému otevírá pobočku v Brně a tím se stává unikátem v Česku. Má totiž včetně brněnské čtyři pobočky (Třebíč, Jihlava, Praha). Podle Novotného jsou všechny soběstačné a každá má kolem deseti lidí včetně vlastního grafického studia. „Jsme de facto jediná česká síťová reklamní agentura,“ dodává k tomu ředitel a jednatel agentury Petr Burián.

„Je to krize, která pohnula agentury ke změnám. Změny tedy musely udělat skoro všechny, Yashica se musela stát ,globálnější‘,“ říká Novotný a dodává, že ji k tomu donutila situace, kdy si ve svém regionu musela přestat být jistá sama sebou. „I o malé regionální klienty nyní bojují velké nadnárodní agentury. Za poslední rok jsme se v tendrech několikrát potkali s Kaspenem, Ogilvy nebo Young & Rubicam,“ uvádí Novotný a dodává, že změna nastala i u velkých zadavatelů, kteří si častěji než dřív zvou do tendru k velkým agenturám i malé.

Yashica získala během jara zakázky LG, Jitona, Jaroměřické mlékárny nebo Wrangler a je to jedna z agentur, které jsou nyní tendrově vytížené. „Jsme teď v pěti tendrech,“ prozrazuje Novotný.

Comunica po dvou letech

Mění se také agentura Comunica. Změny, které jsou personální i strukturní, se dějí postupně a pozvolna mezi dovolenými. Vše bude hotové koncem léta, do té doby nechtějí představitelé agentury posuny konkretizovat. K výraznějšímu vývoji dochází v Comunice po asi dvou letech. V polovině roku 2009 se agentura vnitřně rozčlenila, vznikly divize PR, publishing a reklama. Do té doby fungovala agentura bez rozčlenění ve 40 lidech, což přestávalo podle tehdy nového ředitele jedné z divizí Martina Becka být možné uřídit.

Loosers tendruje a posiluje

Šest nových lidí do kreativy, accountu i on-line sekce přijme od září agentura Loosers. Příští rok by agenturu měli posílit noví lidé i na klíčových pozicích. Loosers začínala před třemi lety jako kreativní shop dodávající kreativu síťovým agenturám, nyní pracuje z 90 % pro své klienty. Aktuálně je v pěti tendrech.

Mather a JWT natáčí

Srpen a září budou samé natáčení, je toho víc než obvykle, hlásí shodně agentury Mather a JWT. První natáčí asi 25 spotů (pro pět klientů), druhá pět velkých spotů a tři až čtyři menší produkční věci. „Je to obvyklá várka natáčení, ale zpravidla se nám rozprostře do celého roku,“ sděluje Marek Šíma, ředitel JWT. „Všechno jsou to věci, které budou nasazené na podzim.“

Zmenšený Jazz odpočívá

„Klienti mají volno, máme ho i my,“ říká Jan Zachariáš, ředitel Jazzu, jenž se nyní věnuje své nové lásce: pravým vietnamským restauracím. „Je to hobby nejenom naší agentury, podobnou lásku mají i třeba v Saatchi,“ říká Zachariáš a doplňuje, že Jazz už změny udělal. „Přišli jsme o zakázky T-Mobile a Lenovo, agentura se zmenšila z 15 lidí na 8.“ Dovršením zeštíhlování agentury bylo stěhování do nových prostor – kláštera v Emauzích.

„Už jsme agenturu nějaký čas neměli,“ říká Martin Beck z Comu-niky.

Karel Novotný je kreativním ředitelem Yashiky, agentura posiluje i svou síť.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.