Za 525 milionů liber zřejmě prodá mediální skupina Aegis svou výzkumnou odnož Synovate, a to francouzské agentuře Ipsos. Vznikne tak zřejmě třetí největší výzkumná agentura na světě (dosud byl Ipsos celosvětově pátý). Se Synovate totiž celosvětově zaměstnávají 14 tisíc zaměstnanců. Generální ředitel Aegis Jerry Buhlmann (na snímku) v zahraničním tisku uvedl, že se jedná o největší obchod v historii Aegis. Zůstane jí tak druhá divize, Aegis Media, která se zaměřuje na plánování a nákup médií. Podle Simona Francise, CEO EMEA z Aegis Media, chce Aegis prodat Synovate proto, že se hodlá naplno věnovat mediálním aktivitám, do nichž společnost hodně investovala. Protože s prodejem souhlasí i největší akcionář Vincent Bollore (26,5 % ), je pravděpodobné, že k němu dojde. V tuto chvíli řeší prodej antimonopolní úřady. Podle Radka Jalůvky, generálního manažera Ipsosu pro ČR a SR, bude fúze pro společnost velkým přínosem: „Synovate má pěkné portfolio výzkumných nástrojů, takže to vnímám velmi pozitivně.“ I ředitelka Synovate Eva Veisová vidí ve fúzi obou firem výhody: „Pro nás by to znamenalo otevření nových možností.
Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.