V poslední době na půdě SIMARu probíhá debata a i reálné provádění kontrol kvality práce agentur při sběru dat. Rychlému prosazení kontrol nahrála shoda okolností – jednak návrh uvnitř SIMARu, jednak výzva zadavatelů výzkumů trhu, aby se SIMAR jako profesní organizace ujal své kontrolní funkce. Na podzim 2010 byla výzva zadavatelů sepsána, v prosinci na valné hromadě schváleno znovuzavedení kontrol jako priorita a nyní do konce července 2011 už provedeny čtyři kontroly v agenturách. Proběhla také dvě setkání se zadavateli – na prvním se diskutoval obsah a náplň kontrol a na druhém byli zadavatelé s výsledky kontrol seznámeni. A další změny v kvalitativních standardech jsou v procesu: vznikla pracovní skupina odborníků na terénní sběr dat, kteří se sešli v červenci a opět se sejdou v srpnu. Diskutovali problematiku databází SIMARu – listinu podvodných tazatelů a listinu respondentů kvalitativního výzkumu. V srpnu budou řešeny standardy obecné s důrazem na nové technologie sběru dat včetně definic, co je a co není internetový výzkum (zejména s jednoznačným určením, co je pouze anketa – například různé ankety na zpravodajských serverech) a možnosti, které nabízejí současné nové technologie, jako je sledování místa dotazování tazatele s počítačem pomocí GPS apod. Jak se ukázalo, tyto aktivity také příznivě vnímá celý trh – vedlejším produktem iniciativy SIMARu byl vstup dvou agentur a o vstupu třetí agentury se jedná. Další, a neméně významný důsledek (otevřeně říkám nikoliv nezamýšlený), by měl být přístup zadavatelů k ocenění kvalitně odvedené práce agentur – zatím se totiž zdá, že pořád naši klienti rádi nakupují ve výprodeji – levné zboží s prošlou lhůtou. Zkusme být jako běžní zákazníci supermarketů, kteří se už také naučili rozlišovat, co je výprodej – zboží s vadou ve slevě – a co je akce. Akce coby akviziční pobídka je standardní nastroj pro oslovení klientů v oblasti výzkumu trhu, ale nabízet zboží stále v akci (cena skupinových diskusí se cca 10 let nepohnula), je trvale neudržitelné, protože i to se po určité době stane prošlým. Chcete takové opravdu nakupovat?
Eva Veisová ředitelka Synovate ČR a SR předsedkyně SIMAR ([email protected])
Naši klienti pořád rádi nakupují ve výprodeji – levné zboží s prošlou lhůtou.
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.