I ve výzkumu je potřeba rozlišovat výprodej a akci

1. 8. 2011 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V poslední době na půdě SIMARu probíhá debata a i reálné provádění kontrol kvality práce agentur při sběru dat. Rychlému prosazení kontrol nahrála shoda okolností – jednak návrh uvnitř SIMARu, jednak výzva zadavatelů výzkumů trhu, aby se SIMAR jako profesní organizace ujal své kontrolní funkce. Na podzim 2010 byla výzva zadavatelů sepsána, v prosinci na valné hromadě schváleno znovuzavedení kontrol jako priorita a nyní do konce července 2011 už provedeny čtyři kontroly v agenturách. Proběhla také dvě setkání se zadavateli – na prvním se diskutoval obsah a náplň kontrol a na druhém byli zadavatelé s výsledky kontrol seznámeni. A další změny v kvalitativních standardech jsou v procesu: vznikla pracovní skupina odborníků na terénní sběr dat, kteří se sešli v červenci a opět se sejdou v srpnu. Diskutovali problematiku databází SIMARu – listinu podvodných tazatelů a listinu respondentů kvalitativního výzkumu. V srpnu budou řešeny standardy obecné s důrazem na nové technologie sběru dat včetně definic, co je a co není internetový výzkum (zejména s jednoznačným určením, co je pouze anketa – například různé ankety na zpravodajských serverech) a možnosti, které nabízejí současné nové technologie, jako je sledování místa dotazování tazatele s počítačem pomocí GPS apod. Jak se ukázalo, tyto aktivity také příznivě vnímá celý trh – vedlejším produktem iniciativy SIMARu byl vstup dvou agentur a o vstupu třetí agentury se jedná. Další, a neméně významný důsledek (otevřeně říkám nikoliv nezamýšlený), by měl být přístup zadavatelů k ocenění kvalitně odvedené práce agentur – zatím se totiž zdá, že pořád naši klienti rádi nakupují ve výprodeji – levné zboží s prošlou lhůtou. Zkusme být jako běžní zákazníci supermarketů, kteří se už také naučili rozlišovat, co je výprodej – zboží s vadou ve slevě – a co je akce. Akce coby akviziční pobídka je standardní nastroj pro oslovení klientů v oblasti výzkumu trhu, ale nabízet zboží stále v akci (cena skupinových diskusí se cca 10 let nepohnula), je trvale neudržitelné, protože i to se po určité době stane prošlým. Chcete takové opravdu nakupovat?

Eva Veisová
ředitelka Synovate ČR a SR
předsedkyně SIMAR
([email protected])

 

Naši klienti pořád rádi nakupují ve výprodeji – levné zboží s prošlou lhůtou.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.