Zní vám to jako začátek success story? Asi ne. Možná by majitel hot dogu učinil lépe, kdyby své spojení s gourmetskou svatyní co nejvíc tajil, protože kdo by chtěl degustovat kulinární potěšeníčka od prodavače ohřátých párků.
A vidíte, bankéři uvažují jinak! Raiffeisenka si postavila Zuno. Česká spořitelna něco podobného chystá. Prý banku pro lidi, co mají problém s Českou spořitelnou, ale chtějí utrácet, půjčovat si a jsou jakože trendy.
Má to malý háček. I když je cílovou skupinou lehkovážný hazardér, aby pro něj něco bylo trendy, to musí mít patřičný příběh. A Zuno je neodpáratelně odnoží „Rajfky,“ komunikačně dosti impotentního brandu. Aby se odlišili, přidali na pouťové barevnosti a drsnosti hlášek. „Jen v Zuno dostanete to či ono.“ Čeština pláče v koutě. A „Za 3,5?% úroku zradí banku každý!“ Přeloženo, mám-li od vás dostat 3,5?%, musím se cítit jako zrádce. Děkuji, nechci. Ať u stánku, nebo na tabuli, vaše krmě je nepoživatelná.
A dámy a pánové, kteří podobnou věc chystají v české špárkase, by si mohli uvědomit, že potenciálním klientům nevadí logo ČS, jak se mylně domnívají, ale to, čím je značka vycpaná: historií mizerných služeb a mdlé komunikace.
A pokud si toto dědictví vezmou s sebou, mohou si říkat klidně Hejsabank.
Dobrou chuť!
Vilém Rubeš patří mezi nejvýraznější osobnosti české reklamy. Je držitelem řady mezinárodních i českých cen za reklamu.