Hot dog a degustace

8. 8. 2011 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vedle svého stánku s hot dogem si jeho majitel otevřel také gourmetskou restauraci.
Zní vám to jako začátek success story? Asi ne. Možná by majitel hot dogu učinil lépe, kdyby své spojení s gourmetskou svatyní co nejvíc tajil, protože kdo by chtěl degustovat kulinární potěšeníčka od prodavače ohřátých párků.
A vidíte, bankéři uvažují jinak! Raiffeisenka si postavila Zuno. Česká spořitelna něco podobného chystá. Prý banku pro lidi, co mají problém s Českou spořitelnou, ale chtějí utrácet, půjčovat si a jsou jakože trendy.
Má to malý háček. I když je cílovou skupinou lehkovážný hazardér, aby pro něj něco bylo trendy, to musí mít patřičný příběh. A Zuno je neodpáratelně odnoží „Rajfky,“ komunikačně dosti impotentního brandu. Aby se odlišili, přidali na pouťové barevnosti a drsnosti hlášek. „Jen v Zuno dostanete to či ono.“ Čeština pláče v koutě. A „Za 3,5?% úroku zradí banku každý!“ Přeloženo, mám-li od vás dostat 3,5?%, musím se cítit jako zrádce. Děkuji, nechci. Ať u stánku, nebo na tabuli, vaše krmě je nepoživatelná.
A dámy a pánové, kteří podobnou věc chystají v české špárkase, by si mohli uvědomit, že potenciálním klientům nevadí logo ČS, jak se mylně domnívají, ale to, čím je značka vycpaná: historií mizerných služeb a mdlé komunikace.
A pokud si toto dědictví vezmou s sebou, mohou si říkat klidně Hejsabank.
Dobrou chuť!

Vilém Rubeš patří mezi nejvýraznější osobnosti české reklamy. Je držitelem řady mezinárodních i českých cen za reklamu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.