Kutilská kampaň Zlatý ručičky na Ford Focus s Přemkem Podlahou v Česku už skončila, přesto se s ní Češi ještě setkají. O projekt projevila zájem Česká televize, která z něj vytvoří pořad o automobilovém kutilství. Kampaň a její výsledky zaujala evropskou centrálu Fordu natolik, že ji nabídla k adaptování všem evropským zemím.
Všech šest natočených videí s autokutily odvysílá ČT v Dobrém ránu se studiovými komentáři Podlahy. Nejedná se přitom čistě o inzertní nasazení, byť videa doprovodí reklamní spoty Fordu Focus. „Reklama se tedy stane pořadem,“ říká Richard Stiebitz, kreativní ředitel agentury Wunderman, s tím, že si nepamatuje, že by se to české reklamě už někdy stalo.
Centrála Fordu o kampaň jevila zájem od začátku – dostala na základě interní soutěže větší rozpočet, nyní ji nabídla spolu s dalšími čtyřmi kampaněmi evropským zemím. „Jsou dvě možnosti, jak kampaň zpracovat v jiných zemích. Buď v zemi najdou podobnou postavu Podlahovi a vytvoří si vlastní verzi, nebo kampaň prostě adaptují,“ uvádí Ladislav Báča, ředitel Ogilvy Group. „V kampani by měl být zachován prvek amatérského vylepšování.“
Výsledky kampaně
Zasáhla 75 % on-line populace, centrálně nastavené cíle byly překročeny o 66 %. Videa zhlédlo 1,003 milionu lidí. 644 tisíc lidí vidělo některý z mediálních výstupů. Blog Zlaté ručičky navštívilo během kampaně 92 tis. lidí.
Zlaté ručičky je společná práce agentur Wunderman, Ogilvy & Mather a Mindshare, jež pro Ford společně vystupují jako Blue Team.