Aby to Škodovka s repositioningem zase nepřehnala
Automobilce Škoda Auto unikl na veřejnost návrh nového loga. Zatím jde o nepotvrzenou informaci a není jasné, zda se toto logo opravdu objeví na autech. Pokud by se mělo jednat o finální verzi, tak se můžeme těšit na mnoho odborných i laických diskusí o tom, zda se jedná o cestu správným směrem. Kvalitní logo musí být výrazné a dobře zapamatovatelné. U automobilky by mělo být doplněno o složku demonstrující prestiž. Společnosti si v poslední době při rebrandingu kladou za cíl zejména zjednodušování symbolů, zlepšování čitelnosti fontu v logu a zvýrazňování barev, což lze demonstrovat i na automobilkách jako Audi, Citroe¨n či Fiat. Například automobilka Ford se ale snaží udržet určitou kontinuitu, i přes několik rebrandingů font v logu zůstal od roku 1912 v podstatě stejný. Ale i na příkladu takovéhoto tradičního loga lze vysledovat prvky postupného zjednodušování a zvýrazňování barev. Současnému logu Škoda Auto lze vytknout hlavně přílišnou složitost a celkovou nevýraznost. Nové, ještě neoficiální logo se s tímto problémem snaží vypořádat, což nemůže být hodnoceno jinak než kladně. Pokud měnit současné logo, tak výrazně a koncepčně. U společností platí, že logo se nemusí líbit. Jelikož však u automobilů logo prostupuje celý design auta jako celku, musí designér dbát na složku prestiže loga. Nové logo by mohlo vyvolat právě ztrátu prestiže, což by bylo chybou i v případě, že by se koncernově měla Škoda profilovat jako značka levných vozů. Zjednodušeně řečeno by logo nikdy nemělo vyvolat pocit lacinosti. Rebranding vyvolávající emoce a diskuse u laické veřejnosti může značce v konečném důsledku pomoci tím, že se o ní bude více mluvit jak v mediích, tak mezi lidmi. Podobný efekt se objevil například u nového loga Pepsi, které je velmi diskutované. Z odborného hlediska je však velice kvalitní, protože je výraznější, lépe zapamatovatelné a čitelné a má nový nápad. Obdobných efektů by se neměla bát ani Škoda Auto.
Petr Ludwig
CEO
LifeWeb Group
([email protected])
Nové logo by mohlo vyvolat ztrátu prestiže, což by bylo chybou i v případě, že by se koncernově měla Škoda profilovat jako značka levných vozů.
Podobné zprávy
Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP
Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy
