Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Aby to Škodovka s repositioningem zase nepřehnala

Redakce MAM29. 11. 201028. 6. 2019

Automobilce Škoda Auto unikl na veřejnost návrh nového loga. Zatím jde o nepotvrzenou informaci a není jasné, zda se toto logo opravdu objeví na autech. Pokud by se mělo jednat o finální verzi, tak se můžeme těšit na mnoho odborných i laických diskusí o tom, zda se jedná o cestu správným směrem. Kvalitní logo musí být výrazné a dobře zapamatovatelné. U automobilky by mělo být doplněno o složku demonstrující prestiž. Společnosti si v poslední době při rebrandingu kladou za cíl zejména zjednodušování symbolů, zlepšování čitelnosti fontu v logu a zvýrazňování barev, což lze demonstrovat i na automobilkách jako Audi, Citroe¨n či Fiat. Například automobilka Ford se ale snaží udržet určitou kontinuitu, i přes několik rebrandingů font v logu zůstal od roku 1912 v podstatě stejný. Ale i na příkladu takovéhoto tradičního loga lze vysledovat prvky postupného zjednodušování a zvýrazňování barev. Současnému logu Škoda Auto lze vytknout hlavně přílišnou složitost a celkovou nevýraznost. Nové, ještě neoficiální logo se s tímto problémem snaží vypořádat, což nemůže být hodnoceno jinak než kladně. Pokud měnit současné logo, tak výrazně a koncepčně. U společností platí, že logo se nemusí líbit. Jelikož však u automobilů logo prostupuje celý design auta jako celku, musí designér dbát na složku prestiže loga. Nové logo by mohlo vyvolat právě ztrátu prestiže, což by bylo chybou i v případě, že by se koncernově měla Škoda profilovat jako značka levných vozů. Zjednodušeně řečeno by logo nikdy nemělo vyvolat pocit lacinosti. Rebranding vyvolávající emoce a diskuse u laické veřejnosti může značce v konečném důsledku pomoci tím, že se o ní bude více mluvit jak v mediích, tak mezi lidmi. Podobný efekt se objevil například u nového loga Pepsi, které je velmi diskutované. Z odborného hlediska je však velice kvalitní, protože je výraznější, lépe zapamatovatelné a čitelné a má nový nápad. Obdobných efektů by se neměla bát ani Škoda Auto.

Petr Ludwig
CEO
LifeWeb Group
([email protected])

Nové logo by mohlo vyvolat ztrátu prestiže, což by bylo chybou i v případě, že by se koncernově měla Škoda profilovat jako značka levných vozů.

×

Nokia pracuje s Ppd marketing+

Starší článek

Axa soutěží na Facebooku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více