Síťové agentury nemají hlavní slovo

4. 10. 2010 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Některé společnosti, které v Česku z důvodu globálních kontraktů spolupracují se síťovými agenturami, si pro tuto spolupráci vytvořily vlastní strategie. Někde fungují podle svého vyjádření bez problémů, jinde zadává komunikaci především klient a v dalších případech se spolupráce rozšiřuje o další, tentokrát lokální agentury.

T-Mobile má globální kontrakt, který váže skupinu s agenturami Publicis. V ČR spolupracuje se Saatchi & Saatchi, kromě ní však využívá agenturu Vaculik Advertising a s některými nápady přichází T-Mobile sám. „V Saatchi & Saatchi jsou k nápadům klientů otevření, což je pozitivní,“ říká Martin Jaroš, ředitel marketingové komunikace s tím, že se mu tento model líbí. Globální model má podle něj obecnou slabinu v tom, že nucená spolupráce – byť i s výborným partnerem – může po delší době lehce unavit a demotivovat obě strany. „Druhá agentura má méně svázané ruce a logicky je pro ni snadnější přijít s překvapivým řešením,“ dodává. Místní Saatchi & Saatchi však předčila jeho očekávání v pozitivním slova smyslu. Ještě před několika měsíci byla kreativa Saatchi & Saatchi pro T-Mobile ČR řízena z Vídně. Od července postupně dochází k posilování pražské větve, které má pokračovat i v budoucnosti.

Henkel realizuje kampaně až po jejich odsouhlasení na úrovni střední a východní Evropy. Pro podporu svých značek využívá jak globálních reklamních agentur, tak i lokálních. Globální agentury mají na starosti vždy celkové zaměření kampaně a také televizní spoty, lokální pak případně upravují kampaně a realizují je v místě prodeje. Výhody lokální komunikace jsou podle společností zřejmé. „Tento model se nám osvědčil zejména proto, že takto můžeme pružně reagovat na konkrétní situace a souvislosti se situací na trhu a nebo na požadavky konkrétní produktové novinky,“ říká Lidija Erlebachová, manažerka korporátní komunikace. „Máme-li jako Česká republika nějaké zvláštní požadavky, snažíme se je při jednáních s centrálou uplatnit,“ dodává s tím, že se stává, že české a slovenské zastoupení firmy centrální komunikaci pro své potřeby upraví.

Také například Hervis je podle svého generálního ředitele Luďka Semráda autorem „80 % myšlenek“ pro komunikaci, což je dáno také tím, že z Hervisu pochází i design výrobků. V Česku tak s žádnou kreativní agenturou nespolupracuje.

Telefónica O2 využívá pro ATL komunikaci mezinárodní tým lokální agentury VCCP, což je globální agentura tohoto operátora. Spolupráci s ní vnímá jako pozitivní a má tak podle svého vyjádření zjednodušený přístup ke globálním zkušenostem. „V žádném případě to není tak, že nám byla agentura dána a nemáme na výběr,“ říká Roman Kulifaj, manažer marketingové komunikace O2.

Globální model může demotivovat zúčastněné strany, říká Martin Jaroš, ředitel marketingové komunikace T-Mobile.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.