Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

První reklamy se směrovým zvukem přicházejí

Redakce MAM4. 10. 20101. 7. 2019

Na přelomu září a října by se měl v centru Pardubic objevit billboard, který bude zvláštní jednou věcí – osloví kolemjdoucí tak, že to neuslyší nikdo kromě nich. Do Česka dorazila reklama založená na směrově šířeném zvuku.

S vynálezem technologie umožňující šířit zvuk jako laserový paprsek přišel před deseti lety Joe Pompei, zakladatel a ředitel společnosti Holosonics. Zvuk šíří v paprsku ultrazvukové vlny, které vysílá takzvaný audio reflektor. Pokud nestojíte v ose šíření zvuku, nic neslyšíte.

Nová technologie se začala rychle rozmáhat především uvnitř institucí, které vyžadují ticho a přitom potřebují mít funkční informační systém, typu knihoven nebo muzeí. Protože však zvukový paprsek lze vyslat na vzdálenost až přes dvě stě metrů, zaujal tento marketingový nástroj své místo i ve venkovní reklamě. Tak by se nyní měl představit také u nás. “Už jsme si vyzkoušeli interiérové aplikace a in-store, teď připravujeme první plachtu ve středu Pardubic. Směrový zvuk na ní poběží ve čtrnáctidenním testovacím provozu,” řekl M&M Jan Hanák, jednatel firmy Digital Sound, jež se zabývá směrovým zvukem.

Uvnitř budov se už dnes i u nás využívá směrový zvuk stále častěji. Česká pošta začala používat audioreflektory pro svá klientská centra. Muzeum chmelařství v Žatci zase využilo tyto alternativní technologie pro své interaktivní expozice, které připravovala fima AV Media.

Se směrovým ozvučením pracuje i česká firma Dinasys, která jinak pro své diskrétní informační systémy využívá vodivých vlastností lidské kůže. Firma také nabízí nový systém navigace pro nevidomé. S jejími produkty se lze setkat například na městských úřadech Prahy 2 a Prahy 6, nebo v Květné zahradě v Kroměříži. “Našimi klienty jsou veřejné budovy, muzea, galerie a další místa, kde člověk potřebuje diskrétně navést z bodu A do bodu B. Systém je využitelný i v exteriérech, jako je třeba právě Květná zahrada,” řekla ředitelka firmy Martina Turpin na konferenci For Digital Signage, která se konala v září v Praze v rámci veletrhu For Arch.

Digital Sound připravuje kromě už zmíněných projektů i interiérovou instalaci pro tabákovou firmu, která by v trafikách a obchodních centrech upozorňovala v zóně tabákových výrobků na své produkty. Komerční firmy si tento systém také rády zapůjčují pro své výstavy. Ve venkovním prostředí si zatím vyzkoušela zvukově směrovanou reklamu značka Nescafé, jež uspořádala zimní road-show po sjezdovkách, kdy měla směrový vysílač umístěný na střeše auta. Nyní by měl přibýt i mluvící billboard.

Směrově šířený zvuk se u nás zatím využíval hlavně v interiérech, kde s ním pracuje například Česká pošta. Časté je jeho využití při výstavách. Pod širým nebem jej otestovalo Nescafé v rámci své roadshow. Nyní přibude i billboard v centru Pardubic.

×

V češtině vyšla kniha o email marketingu

Starší článek

Noc reklamožroutů představí na 500 spotů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více