Jak přeskočit Hornbach na motorce

4. 10. 2010 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Vaši přednášku na Flemě jste ukončil přáním, aby se mediální a reklamní agentury sblížily.

Od 80. let, kdy první mediální agentury vznikaly, pracují odděleně od reklamních. To by ještě nebylo tak zlé, kdyby nepracovaly vyloženě proti sobě. Ony se navzájem nenávidí. A nejhorší je to pak v rámci stejné sítě, protože si navzájem konkurují, např. v kreativitě u on-line řešení. To je ale špatná cesta. Kreativci mají často skvělé mediální myšlení.

Na konci stejně nevíte, kde přesně myšlenka vznikla.

Když se lidé nadchnou pro myšlenku kampaně, je to jedno. Tak se nám to povedlo třeba s kampaní Toyoty Corolly, kde jsme oslovili ženy tím, že jsme auto představili jako módní záležitost na přehlídkových molech a ve výlohách obchodů. Všichni pracovali společně na jedné myšlence – i dealeři Toyoty!

Spolupráce agentur je tedy výjimka?

U Crossmedia se to povede častěji. Třeba s agenturou Heimat jsme vytvořili kampaň „Ron Hammer“ pro Hornbach. Vyjít s lidmi z Heimatu je přitom obtížné, jsou hodně blázniví. Měli jsme tehdy hodinové telekonference. V kampani šlo o neúspěšný pokus fiktivního motokrosaře přeskočit jejich obchodní dům a demonstrovat tak, že Hornbach má největší nabídku. A kampaň se přitom průběžně vyvíjela. Na začátku byl virál, který měl dva miliony zhlédnutí. Naše mediální agentura k tomu přispěla např. antidatovanými plakáty, které lákaly na fiktivní event, takže si lidé mysleli, že něco prošvihli. Také jsme za směšných pár tisíc eur umístili Rona Hammera na velký plakát do Brava.

Jakou šanci dáváte novým agenturám pro sociální média?

Je to jen otázka času. Pro další nový trend vzniknou jistě také speciální agentury a také rychle zmizí. Jde o to, jak to všechno integrovat do marketingového mixu. To musí udělat jedna agentura, není úkolem klienta, aby to všechno propojil. Znám pár lidí v Německu, kteří mají se sociálními médii úspěch. Vznikají pak třeba různé věci na Facebooku, které ale se zbytkem kampaně nemají nic moc společného. Za dva tři roky tito odborníci splynou s mediálními, případně PR agenturami.

Thomas Koch, člen představenstva, Crossmedia

Před třemi lety vyměnil vedení německé tkm Starcom za post v jedné z největších nezávislých mediálních agentur. Letos si navíc založil vlastní agenturu, která má místo klasické reklamy radit klientům, jaké produkty si spotřebitelé žádají. M&M poskytl rozhovor v přestávce konference Flema.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.