Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Ferda posiluje, Grátis končí

Redakce MAM11. 10. 201028. 6. 2019

Regionální distributor Ferda – Česká reklamní počta oznámil vstup do oblasti celoplošné distribuce. Současně ukončila neadresnou distribuční činnost agentura Grátis. Ta byla poslední dva roky ve ztrátě a v oblasti neadresného doručování ztrácela velké klienty. Na podzim vypsal výběrové řízení v souvislosti s přerušením činnosti agentury i její největší zadavatel – řetězec Obi. “Našim klientům budeme nadále k dispozici v oblasti poradenství, co se týče adresné či neadresné distribuce,” říká jednatel agentury Rostislav Anděl. Podle něj se chce agentura nyní zaměřit na nabídku reklamních služeb, které jsou dlouhodobě součástí portfolia agentury. Část Grátisu zároveň odkoupil majitel společnosti Ferda – Česká reklamní počta Ladislav Lamka. “Grátis byla několik let naše spolupracující firma,” odhaluje Lamka. Od firmy tak Ferda převzal i část zaměstnanců. Většinu zakázek agentury Grátis ovšem přebírá Mediaservis.

Více než 2000 nových zaměstnanců

Ferda, který vznikl v roce 1990 v Hradci Králové, se poslední rok intenzivně připravoval na vstup do celoplošné distribuce. “Do této doby jsme měli trvale kolem 700 zaměstnanců, nyní jsme počet pracovníků, především distributorů, o 2200 navýšili,” prozrazuje Lamka. Ještě před dvěma roky přitom Ladislav Lamka plánoval společnost prodat. Že by za neúspěšným pokusem o prodej stál nedostatečný počet zájemců a finanční krize, ale popírá. “Po mém odchodu nastaly problémy se zaměstnanci. Proto jsem se vrátil a obměnil celý management,” tvrdí Lamka.

Podle jeho slov nemusela firma projít zásadními změnami, aby začala nabízet roznos letáků celoplošně. “Jediné, co se změnilo, je komunikace v rámci firmy,” uvádí Lamka a doplňuje, že jde především o záležitosti v předávání a přístupu k informacím a o kontroly zaměstnanců. “V Praze zřizujeme pouze pomocné provozy, centrála zůstane i nadále v Hradci Králové,” tvrdí Lamka.

V komunikaci sází na jméno

Oslovování nových zákazníků pomocí kampaně Ferda v tuto chvíli neplánuje. “Vzhledem k velkým změnám v managementu firmy chceme počkat, až se firma zaběhne,” říká Lamka. Podle něj chce společnost nové zákazníky přesvědčit především fakty o počtu letáků. Ferda do distribuce nezapočítává dlouhodobě nepřístupné vchody a odmítače reklamy, což je nedostatkem v doručování některých distribučních společností. Jediný, kdo má přístup k tzv. nepřístupným vchodům, je za zákona Česká pošta.

Zároveň se společnost snaží vyhovět svým zákazníkům, co se týče distribučních dnů. “Roznášíme až ve třech distribučních vlnách během týdne, nemáme zavedené pevné distribuční dny,” prozrazuje Lamka. Kromě distribuce letáků nabízí Ferda ještě roznos balíků a služby lettershopu.

Zaznívá skepse i optimismus

Ze strany konkurentů zaznívají převážně skeptické názory na celoplošné pokrytí Ferdy. “Vstup Ferdy do oblasti celoplošné distribuce považuji za prohlášení bez reálného základu,” říká obchodní ředitelka České distribuční Michala Malčikovová. Podle ní je dnešní distribuční trh již plně saturován a je zde málo prostoru pro budování nové distribuční sítě. “Před šesti lety chtěla na trh neadresné distribuce vstoupit Rakouská pošta. I přes investice v řádech desítek milionů korun dopadla velmi špatně, proto si myslíme, že v současné tržní situaci není prostor pro nového distributora neadresného mailingu,” zdůvodňuje svůj názor Malčikovová.

Podle Petra Lepši, ředitele odboru listovní zásilky a direct mailu České pošty, je vstup dalšího celoplošného distributora na trh signálem oživení trhu po dvou letech stagnace distribuce neadresných reklamních a informačních materiálů. “Domnívám se, že dvouleté období recese v této oblasti skončilo,” tvrdí Lepša. Podle něj Ferda získal v oblasti východních Čech dobré renomé, a proto je logické, že s oživením trhu vidí příležitost k rozšíření svého působení na trhu. Ostatní konkurenti Mediaservis či TNT Post na trhu místo pro dalšího distributora i vzhledem k ústupu Grátisu z této oblasti spatřují také. Pozitivní ohlasy na vstup Ferdy do celoplošné distribuce jsou ale spíše ojedinělé.

Nevalnou budoucnost předpovídá Ferdovi Zdeněk Felix z kontrolní agentury Prospea. “Jde o to, že se do celoplošné distribuční sítě etabluje společnost, která sice má dlouholeté zkušenosti s distribucí, ale vždy měla pokrytí jen v části Česka. Svůj záměr navíc oznámila v době, kdy je vlivem konkurenčního boje stlačena cena za roznášený leták u většiny zakázek na zcela neúnosnou mez a na trhu obstojí jen ty agentury, které mají v jednotlivých distribučních vlnách dostatek souběhů generujících zisk,” myslí si Felix.

Nepřesvědčivé je podle něj také deklamované celoplošné pokrytí. “Trh neadresné distribuce se v posledních 12 měsících ještě více vykrystalizoval a podle mého soudu nemá v současnosti celý projekt Ferdy naději na úspěch,” uzavírá Felix.

Celoplošnému pokrytí Ferdy předcházely téměř roční přípravy. Názory na vstup společnosti do oblasti celoplošné distribuce se liší, převládá ale spíše skepse. Projekt nemá šanci na úspěch, myslí si Zdeněk Felix z Prospey.

×

Top vánoční dárky

Starší článek

Obchodníci zahájí vánoční prodej už v říjnu a chystají slevy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 202110. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více