Velká Británie a Německo letos masivně komunikují on-line kampaněmi. Nově na českém trhu letos komunikuje Slovinsko. Zahraniční centrály Británie a Německa chystají inovace a chtějí bourat stereotypy. Slovinsko jako nováček naopak novou kampaní buduje svou image u českých turistů.
Cílí na mladé, rozdíl je v komunikaci
Všechny tři země investují nejvíc do on-line. Slovinsko kromě toho využije také outdoor reklamu v Praze a Brně. Jedním z řešení, jak zmírnit dopady krize, je expanze na nové trhy, říká manažer slovinské turistické organizace Dejan Podgoršek. Slovinsko bylo proto tento rok i hlavním partnerem veletrhu Holiday World v Praze. Novou kampaň řídí z mateřské pobočky v Lublani. Naproti tomu Německo a Británie komunikují v Česku přes svá zastupitelská centra. Jejich strategie se ale liší. Německo spustilo projekt, který komunikuje globálně ve všech zemích. Británie naopak v současnosti komunikuje souběžně na třech úrovních: globální, evropské a lokální. Zatímco evropské projekty akcentují klesající kurz libry, ty lokální vycházejí z výzkumu poptávky v jednotlivých státech a jsou v režii místních zastoupení.
Přilákat má design, výprodej a golf
Podle hesla kdo chce uspět musí se odlišit, postupují zmiňované centrály Německa a Británie. Německo vymění klasické básníky a myslitele v propagační rétorice za originalitu, kreativitu a design. V komunikaci se soustředí na tvůrčí průmysl, který má přilákat návštěvníky na módní přehlídky, výstavy mladých umělců, designérů nebo novodobou architekturu. Jestli k propagaci využije i české lokální značky zatím centrála německého turismu neuměla říct, kampaň je teprve v přípravách. Akci "Kreativní Německo" ale podpoří například módní přehlídkou na německém velvyslanectví. Británie zas dává prozatímní sbohem tradičním historickým památkám ve své kampani "Dynamic Britain". Na českých internetových serverech zve do Anglie na nákupy, výprodeje nebo třeba na sportovní akce. V březnu národní britská turistická centrála VisitBritain rozjíždí také lokální kampaň šitou na míru pro český trh. Marketingový manažer VisitBritain pro ČR Jan Herget vycházel z výzkumu, podle kterého je ČR v podstatě golfovou velmocí střední Evropy. On-line kampaň s rozpočtem přibližně milion korun bude zvát české golfisty na anglické trávníky. Kampaň poběží převážně on-line, Herget ale nevyloučil ani spolupráci s místními golfovými kluby.
Čeští golfisté by mohli posílit britskou ekonomiku, myslí si marketingový manažer VisitBritain pro Českou republiku Jan Herget.