Zájem agentur o kreativní ocenění Louskáček, o nějž se vloni ucházelo o 41 % méně prací než v předchozím roce, nebude zřejmě dále klesat. Odhaduje to pořádající Art Directors Club, jenž stanovil uzávěrku přihlášek na minulý pátek. ADC nyní přihlášky zpracovává a jejich počet nechtěl koncem týdne prozradit. "Už teď je ale zřejmé, že letošní ročník bude srovnatelný s loňským, kdy jsme evidovali 378 přihlášek," tvrdila v pátek koordinátorka projektů ADC Kateřina Hobrlandová.
Oslovené agentury však M&M potvrdily, že kvůli poklesu objemu investic více zvažují, zda své reklamy do soutěže přihlásit. Za každou práci zaplatí stejně jako loni 2500 Kč, k čemuž je potřeba připočítat také jednorázový akreditační poplatek ve výši 4 tisíc korun, umožňující vstup na ceremoniál.
Více Konektoru
Účast agentury McCann Erickson bude ve srovnání s loňským rokem poloviční (devět přihlášek). "Náš výběr jsme pečlivě zvážili a rozhodli jsme se přihlásit pouze ty reklamy, které mají potenciál v kreativní soutěži uspět," přiznává Lucie Srbková z McCann Erickson. O ocenění bude letos s podstatně méně projekty usilovat agentura Mark/BBDO. Zatímco loni odeslala 27 přihlášek, letos jich je jen 13. "Ve výběru prací na kreativní festivaly se snažíme být každým rokem přísnější," hájí rozhodnutí Petr Topinka, ředitel Mark/BBDO.
Naopak Konektor letos počítá s větší účastí. "Přihlašujeme minimálně čtyři reklamy napříč kategoriemi, zatímco loni jsme v soutěži měli jen jednu billboardovou kampaň," říká kreativní ředitel agentury Konektor Martin Charvát. Nárůst připouští i agentura Leo Burnett. Ta loni přihlásila 10 reklam a letos jich určitě nebude méně. Stejnou účast bude mít v soutěži po roce Young & Rubicam, který opět přihlásila 35 reklam.
ADC udělí Louskáčky ve 12 kategoriích 2. března
v pražském klubu SaSaZu.
Ředitel agentury Mark/BBDO Petr Topinka přiznává, že účast na Louskáčku je potřeba lépe zvážit.