Ikea bude lákat na zážitky

22. 2. 2010 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prodejce nábytku a bytových doplňků chce letos oslovit zákazníky prostřednictvím netradičních akcí. Spolu s klasickou produktovou komunikací, kde se Ikea vedle nízkých cen zaměřuje stále více na textil a bytové doplňky, chystá firma v průběhu roku také několik tematických eventů, které budou propagovat jednotlivé sekce nábytku. Ty mají vedle podpory prodeje za cíl zejména posílení image značky, jež se dlouhodobě profiluje jako alternativa vybočující z řady nábytkářských řetězců.

Noc v Ikea

První akci, zaměřenou tentokrát na ložnice, chystá Ikea na polovinu března. Pod názvem "Noc v Ikea" umožní 12 vybraným zájemcům strávit noc v aranžovaných ložnicích přímo v prodejnách řetězce. Pro tucet účastníků bude v obchodních domech připraven i zábavný program a všichni, kteří se do akce přihlásí, obdrží speciální nabídku na nákup. "Víme, že naši skalní fanoušci mají Ikeu oblíbenou natolik, že by v ní klidně bydleli. Chtěli jsme jim dát příležitost užít si jí tak trochu jinak," řekla ke konceptu eventu Jindřiška Válová. Akce se uskuteční ve všech čtyřech obchodních domech v ČR.

Ikea začíná svůj jednorázový hotel inzerovat od 25. února. Vedle direct mailu členům klubu Ikea Family plánuje společnost i netradiční komunikační kampaň pro oslovení širší veřejnosti. Skupinu 12 "hostů" vyberou zástupci firmy ze zájemců, kteří se zaregistrují na internetových stránkách společnosti.

Budou zážitky fungovat?

Je v případě prodejce nábytku sázka na netradiční zážitky tím správným způsobem, jak oslovit zákazníky? David Antl z agentury United people, která se na zážitkový marketing specializuje, je přesvědčený, že ano. "Nápad považuji za vynikající. Autorům se podařilo spojit efekt netradičního prožitku a osobní zkušenosti se značkou a výrobkem, což je ideální kombinace pro budování vztahu. Akce koresponduje s esencí značky a je navíc zajímavá i z hlediska PR, protože s sebou nese množství dalších komunikačních témat." Ani fakt, že Ikea umožní přespání jen několika vybraným jedincům, nemusí být ve výsledku problém. "Pro vybrané zákazníky bude noc v prodejně obrovským zážitkem s velkým potenciálem pro šeptandu. Každý, kdo o akci uslyší, si bude představovat, jaké by to asi bylo spát v Ikei. Zážitek sice nebude přímý, ale i zprostředkovaná zkušenost pomáhá posilovat vztah ke značce," dodává Antl.

Věříme, že oslovíme nové potenciální členy Ikea Family, říká Jindřiška Válováz marketingu Ikea.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.