Prodejce nábytku a bytových doplňků chce letos oslovit zákazníky prostřednictvím netradičních akcí. Spolu s klasickou produktovou komunikací, kde se Ikea vedle nízkých cen zaměřuje stále více na textil a bytové doplňky, chystá firma v průběhu roku také několik tematických eventů, které budou propagovat jednotlivé sekce nábytku. Ty mají vedle podpory prodeje za cíl zejména posílení image značky, jež se dlouhodobě profiluje jako alternativa vybočující z řady nábytkářských řetězců.
Noc v Ikea
První akci, zaměřenou tentokrát na ložnice, chystá Ikea na polovinu března. Pod názvem "Noc v Ikea" umožní 12 vybraným zájemcům strávit noc v aranžovaných ložnicích přímo v prodejnách řetězce. Pro tucet účastníků bude v obchodních domech připraven i zábavný program a všichni, kteří se do akce přihlásí, obdrží speciální nabídku na nákup. "Víme, že naši skalní fanoušci mají Ikeu oblíbenou natolik, že by v ní klidně bydleli. Chtěli jsme jim dát příležitost užít si jí tak trochu jinak," řekla ke konceptu eventu Jindřiška Válová. Akce se uskuteční ve všech čtyřech obchodních domech v ČR.
Ikea začíná svůj jednorázový hotel inzerovat od 25. února. Vedle direct mailu členům klubu Ikea Family plánuje společnost i netradiční komunikační kampaň pro oslovení širší veřejnosti. Skupinu 12 "hostů" vyberou zástupci firmy ze zájemců, kteří se zaregistrují na internetových stránkách společnosti.
Budou zážitky fungovat?
Je v případě prodejce nábytku sázka na netradiční zážitky tím správným způsobem, jak oslovit zákazníky? David Antl z agentury United people, která se na zážitkový marketing specializuje, je přesvědčený, že ano. "Nápad považuji za vynikající. Autorům se podařilo spojit efekt netradičního prožitku a osobní zkušenosti se značkou a výrobkem, což je ideální kombinace pro budování vztahu. Akce koresponduje s esencí značky a je navíc zajímavá i z hlediska PR, protože s sebou nese množství dalších komunikačních témat." Ani fakt, že Ikea umožní přespání jen několika vybraným jedincům, nemusí být ve výsledku problém. "Pro vybrané zákazníky bude noc v prodejně obrovským zážitkem s velkým potenciálem pro šeptandu. Každý, kdo o akci uslyší, si bude představovat, jaké by to asi bylo spát v Ikei. Zážitek sice nebude přímý, ale i zprostředkovaná zkušenost pomáhá posilovat vztah ke značce," dodává Antl.
Věříme, že oslovíme nové potenciální členy Ikea Family, říká Jindřiška Válováz marketingu Ikea.