Granette si po dvouměsíčním dvoukolovém výběrovém řízení vybrala novou kreativní agenturu – Thamesdown. Změnu odůvodnil marketingový ředitel Jiří Pejša tím, že se likérka chystá na změnu strategie a bude se soustředit spíše na komunikaci v místě prodeje. "Předešlé roky jsme se soustředili především na budování image značek, nyní chceme spotřebitele oslovit napřímo. Hledáme agenturu, která se tímto směrem zaměřuje," uvedl Pejša (M&M/52/2009). I z toho důvodu likérka ukončila dvouletou spolupráci s Yinachi, která se předtím podílela například na repositioningu Staré myslivecké.
Novou agenturu bude Granette využívat jako obvyklou full-servisovou agenturu. "Nepočítáme s exkluzivitou, takže nejsou vyloučeny samostatné projekty s jinými agenturami," dodal Pejša a odmítl, že by likérka přestala s budováním značek. "Spíše posouváme těžiště našich aktivit," upřesnil Pejša, zároveň ale dodal, že pro budování značek lihovin jsou klíčová média, zéjmena televize.
Granette není jediným výrobcem, který se začal více soustředit na in-store komunikaci. Stejnou strategii ohlásila globálně i Coca-Cola (M&M/3/2010) a potvrdila to hned na začátku roku v České republice. První komunikace na Coca-Colu light byla z velké části zaměřená na in-store. Nárůst komunikace na plochách maloobchodů potvrzuje i Boris Malý, marketingový ředitel Globusu. "Obecně i kvůli krizi se dá pozorovat, že zadavatelé se soustředí spíše na přímý zásah a in-store marketing jde nahoru," potvrzuje.
Proč se ale zadavatelé soustředí na komunikaci v maloobchodě, která má krátkodobý efekt, nižší zásah a tím i nižší efektivitu? Důvody hrají zejména finance.
Co se týče tuzemských lihovin, spotřebitel se rozhoduje v místě prodeje a přidaná hodnota v podobě ochutnávky produktu na něj funguje. In-store marketing funguje i u produktů, kde výrobce komunikuje chuťové vlastnosti (Coca-Cola light, Stará myslivecká). Vlivem krize také stoupá tlak na stimulaci prodeje, aby nedošlo k poklesu tržeb.
Podle marketingového ředitele Globusu Borise Malého se dá u zadavatelů pozorovat, že se více soustředí na in-store marketing. Komunikace v místě prodeje je ale efektivní pouze z krátkodobého hlediska.