Vzhledem k tomu, že většina firem v současné době v rámci optimalizace marketingových nákladů používá osvědčené reklamní nástroje, nachází se product placement na okraji jejich zájmu. Paradoxně je to v době, kdy se chystá zákon k jeho legalizaci. V posledních dvou letech utichl zájem médií i odborné veřejnosti informovat o této kontroverzní formě reklamy. Proč tomu tak je? Není to proto, že by product placement z filmů zmizel, ale spíše proto, že zmizely filmy, do kterých by byli klienti ochotni investovat. Díky štědřejší podpoře Ministerstva kultury se v posledních letech natáčí filmy historické, kam těžko umístíte mobilní telefon nebo nový typ automobilu, a nebo se jedná o filmy artové, které mají malou návštěvnost a nezajímavou cílovou skupinu. A tak podobně, jako je tomu v zahraničí, je product placement nejvíce aktivní při výrobě TV pořadů a stal se tak součástí nekonečných seriálů, sitcomů, reality show, hobby magazínů. V těchto pořadech se lépe ztratí než v celovečerních filmech, kde je provázen rozsáhlou propagační kampaní. K jeho rozšíření v TV pořadech došlo také díky tomu, že ceny jsou příznivější než u celovečerních filmů. Televize mají vlastní oddělení, která se zaměřují nejen na akvizici klientů, ale také na vývoj scén, případně pořadů šitých na míru konkrétnímu produktu nebo službě. Zatím se tyto aktivity drží pod pokličkou a čeká se na finální odsouhlasení zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání. Poslaneckou sněmovnou už prošel, nyní zbývá Senát a s ním i řada pozměňovacích návrhů. Až nabude zákon platnosti, divák bude informován o pořadu obsahujícím product placement vždy před jeho odvysíláním titulkem, takže nakonec i z nudného pořadu, kterých je více než dost, se může stát pro diváka zábava v podobě hledání skryté reklamy, která ovšem vzhledem ke zmíněnému oznámení již skrytá nebude. Otázkou je, v jak velké kadenci a s jakým citem pro "organické začlenění" na nás z televizních obrazovek budou produkty vyskakovat a zda bude tato forma reklamy vnímána spotřebitelem pozitivně.
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.