Avon tlumí produkty, buduje Armádu krásy

8. 2. 2010 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Avon změnil komunikační strategii. Končí s převahou produktové komunikace, letos se bude v médiích objevovat především s náborovou kampaní. Tu spustil v minulém týdnu, kreativní koncept od české pobočky slovenské agentury Vaculík Advertising si pohrává s vojenskými motivy – Avon svoje "ladies" pojmenoval Armádou krásy, přináší produkty hromadného líčení. Proč změna strategie, vysvětluje Magdaléna Drsová, PR a advertising manažerka Avonu: "Komunikace produktů vedla k výraznému posilování image značky, ale na přímé zvyšování prodejů neměla vliv, odpovídající našim potřebám. Náborová kampaň má opačný efekt. Větší distribuční síť se v obchodních výsledcích odrazí v podstatě záhy."

Avon přichází s náborem v době krize, možnost přivýdělku nesděluje v první řadě, ženy láká ale především to. Avon nabízí zábavu, setkání a akčnost. Jaká je typická Avon lady? "Je to učitelka v mateřské škole, která se denně setkává se spoustou maminek. Nebo je to žena, která pracuje v kanceláři v ženském kolektivu," říká Drsová. Do Armády krásy láká Avon ženy v Česku i na Slovensku TV spoty, tiskovými inzeráty, OOH či v MHD (na snímku). Převažuje však BTL komunikace, jež se odvine od road show, kterou jako nástroj zkouší Avon poprvé.

Nábor je v poslední době důležitý i pro rivala Avonu Oriflame. Koncem roku lákala značka nové zástupkyně na internetu, navíc motivací věcnými cenami utužuje spolupráci se stávajícími spolupracovnicemi – pořádal Den proměn s Oriflame, tento koncept chce Oriflame dále rozvíjet.

Kromě náborové kampaně představí letos Avon v médiích postupně čtyři produktové novinky. Komunikovat bude i desáté výročí své iniciativy proti rakovině prsu. Tradiční pochod se uskuteční 5. června, zvát na něj bude společnost Pražany a Středočechy v tisku, OOH a MHD od konce dubna.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.