Česko bez národních výstav?

7. 12. 2009 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Počet oficiálních účastí českých firem na veletrzích v zahraničí, které financuje Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO), se příští rok zúží na 24 z letošních 41. Seznam publikovalo MPO koncem listopadu. Škrtá se i na účasti stánků CzechTrade na veletrzích po světě, ze sto akcí se pojede na cca padesát. Propagaci firem orientovaných na export pomohou zdroje z EU. "Stav státních financí nutí k šetření ve všech směrech. Účastí na veletrzích bude ale nakonec díky podpoře z Operačního programu podnikání a inovace cca o 20 více než letos," míní Jan Bezemek, který je od prosince novým ředitelem odboru podpory exportu MPO.

MPO již bude hradit pouze společné expozice firem. Prezentace na veletrzích formou samostatných stánků si firmy nechají proplatit ze zdrojů EU (do 120 tisíc Kč na jednu účast, min. 3 firmy na veletrh). Na příští tři roky má být k dispozici 400 mil. Kč. Tento týden se rozhoduje o tom, jaká výstavářská firma bude tyto tzv. "společné účasti na specializovaných veletrzích a výstavách" do roku 2012 realizovat.

Akce pro kalendář vybírají průmyslové svazy a asociace. Až na čtyři akce (Elektro a Zdravoochraněnje v Moskvě, 100% Design v Londýně, Taitronics v Tchajpeji) je výběr akcí pro příští rok nový. Nejsou zastoupené obory hudba, nábytek, textil, letectví, které zřejmě dají přednost účasti na veletrzích s podporou EU, kde mohou vystavovat samostatně, a nikoliv na společném stánku.

Příští rok se naopak vůbec nepočítá s národními výstavami jako nejnákladnější formou prezentace (okolo 6 mil. Kč na akci). Výjimkou může být jen výstava v Rusku (Uljanovsk), která se měla konat již letos. Zadávání veřejné zakázky ale bylo několikrát přerušeno a od října navíc celý postup MPO prošetřuje ve správním řízení Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Počítá se zatím s červnovým termínem, výstavní plochu nakoupí Veletrhy Brno, tendr na dodavatele dalších služeb má být vypsán.

Zakázky pro národní výstavy letos realizovaly pro MPO firmy Expo IGC Group (Čína, 4,3 mil. Kč) a Zephyr (Mexico, 7 mil. Kč). Tendrů MPO se často účastní také firmy Rapid, Veletrhy Brno, Horizont, Incheba Praha, Orta Holz, Sun Drive, M.I.P. Group a MLT. Ministerstvo se v roce 2008 snažilo uzavřít s těmito firmami (včetně Expo IGC) rámcovou smlouvu a dále už neoslovovat jiné subjekty v tendrech na každou akci. Záměr ale úspěšně napadli nevybraní kandidáti a ministerstvo si od ÚOHS vysloužilo pokutu 30 tisíc Kč.

 

Jan Bezemek střídá na exportním odboru MPO Janu Adamcovou, která bude poradkyní v jiné sekci.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.