Vánoční spoty nepřekvapí

2. 11. 2009 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vánoční kampaně výrobců kolových nápojů nepřekvapí. Tradičně překypují štěstím, pohodou a rozdávají radost. Výrobci navíc sází na úspěšné spoty z minulých let. PepsiCo přichází s novým 30vteřinovým televizním spotem, jehož hlavní ikonou je tučňák. "Naše vánoční kampaně tradičně spojujeme s určitou postavou, která je pro dané období zajímavá. Loni to byl sob, letos jsme vsadili na tučňáka," říká Veronika Hořáková, brand manažerka značky Pepsi. Globální spot je adaptovaný na Českou republiku, tag-on, internetovou aktivitu a POS materiály vytvořila agentura Mark/BBDO.

S rok starým spotem přichází pro období letošních Vánoc Coca-Cola. Diváci tak v reklamě uvidí již tradiční karavan. To, že společnost nepřišla s novou kampaní není podle Ley Linkové, brand manažerky Coca-Coly, důsledkem finančních omezení. Spot má zaručit kontinuitu kampaně. "Patří to k naší strategii. Hlavním sloganem celoroční kampaně bylo ,Radost otevřít‘ (,Open Hapiness‘) a tento claim se objevuje i ve vánoční kampani. Nebyl tedy důvod natáčet nový televizní spot," vysvětluje Linková. Globální kampaň byla přizpůsobena pro Evropu, lokální aktivity zajišťuje agentura McCann Ericson. Od poloviny listopadu do 26. prosince poběží v ČR i SR dva druhy spotů. Na klasickou 30vteřinovku po dvou týdnech naváže 20vteřinový vánoční spot s 10vteřinovým tagem informujícím o vánočním Coca-Cola karavanu. Komunikace bude ve stejném čase doplněna o billboardy, speciální instalaci v podobě vánočního karavanu a přídavné promoakce v maloobchodních sítích.

V listopadu nasadí svůj tradiční spot i Kofola. "Spot s prasátkem se už stal součástí české vánoční tradice a spotřebitelé ho vyžadují," vysvětluje nasazení několik let staré reklamy brand manažer Vojtěch Kolmaš. Reklamu obohatí pouze několikavteřinové promo k limitované vánoční "hvězdičkové" edici. Kromě TV spotu kampaň z dílny agentury Kaspen podpoří ještě on-line aktivity.

Vánoční kampaň Coca-Coly zapadá do kontextu celoroční kampaně. Kofola na Vánoce nasadí známý spot s prasátkem. Lahve od nápojů dostanou vánoční etikety.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.