Vánoční kampaně výrobců kolových nápojů nepřekvapí. Tradičně překypují štěstím, pohodou a rozdávají radost. Výrobci navíc sází na úspěšné spoty z minulých let. PepsiCo přichází s novým 30vteřinovým televizním spotem, jehož hlavní ikonou je tučňák. "Naše vánoční kampaně tradičně spojujeme s určitou postavou, která je pro dané období zajímavá. Loni to byl sob, letos jsme vsadili na tučňáka," říká Veronika Hořáková, brand manažerka značky Pepsi. Globální spot je adaptovaný na Českou republiku, tag-on, internetovou aktivitu a POS materiály vytvořila agentura Mark/BBDO.
S rok starým spotem přichází pro období letošních Vánoc Coca-Cola. Diváci tak v reklamě uvidí již tradiční karavan. To, že společnost nepřišla s novou kampaní není podle Ley Linkové, brand manažerky Coca-Coly, důsledkem finančních omezení. Spot má zaručit kontinuitu kampaně. "Patří to k naší strategii. Hlavním sloganem celoroční kampaně bylo ,Radost otevřít‘ (,Open Hapiness‘) a tento claim se objevuje i ve vánoční kampani. Nebyl tedy důvod natáčet nový televizní spot," vysvětluje Linková. Globální kampaň byla přizpůsobena pro Evropu, lokální aktivity zajišťuje agentura McCann Ericson. Od poloviny listopadu do 26. prosince poběží v ČR i SR dva druhy spotů. Na klasickou 30vteřinovku po dvou týdnech naváže 20vteřinový vánoční spot s 10vteřinovým tagem informujícím o vánočním Coca-Cola karavanu. Komunikace bude ve stejném čase doplněna o billboardy, speciální instalaci v podobě vánočního karavanu a přídavné promoakce v maloobchodních sítích.
V listopadu nasadí svůj tradiční spot i Kofola. "Spot s prasátkem se už stal součástí české vánoční tradice a spotřebitelé ho vyžadují," vysvětluje nasazení několik let staré reklamy brand manažer Vojtěch Kolmaš. Reklamu obohatí pouze několikavteřinové promo k limitované vánoční "hvězdičkové" edici. Kromě TV spotu kampaň z dílny agentury Kaspen podpoří ještě on-line aktivity.
Vánoční kampaň Coca-Coly zapadá do kontextu celoroční kampaně. Kofola na Vánoce nasadí známý spot s prasátkem. Lahve od nápojů dostanou vánoční etikety.