Těžkým oříškem pro PR mohou být i tituly ,,bez čtenářů“

2. 11. 2009 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Klient chce "mediální coverage" a na PR agentuře je to zařídit. Do kterých tištěných médií se dostanou nejsnáze a která od nich vyžadují trochu důvtipu?

Nejnesnadněji se píáristům proniká logicky do médií, která mají přetlak témat. "Určitě by mezi ně patřily Týden, Respekt, Reflex, suplementy a přílohy deníků," říká za všechny Alex Röhrich, mediální ředitel Ewing PR, a dodává: "Obecně bych řekl, a to nejen v tištěných médiích, že čím silnější, rozuměj prodávanější, ,celoplošnější‘, oblíbenější atd. médium, tím menší šance a tím náročnější spolupráce." "Překvapivě ty nejméně čtenářsky atraktivní a víceméně inzertní – např. Obchodní týdeník – ty se podmiňují inzercí," oponuje Pavla Střechová (na obr.), ředitelka agentury Bílý Medvěd PR. "Ona Dnes a tituly, které přebírají i texty ze zahraničí," myslí si Soňa Sitterová, account directorka Ogilvy PR, a prozrazuje, kde naopak jsou největší šance na úspěch: "Nejlépe se pracuje s redaktory z rubrik zdraví. Pokud jim máte co nabídnout, tak se zajímají a píší jak o život. Obecně lifestylové novinářky jsou velice vstřícné a naslouchají tématům a novinkám."

Není neatraktivních témat pro média, a pokud vám vaše PR agentura tvrdí opak, je zřejmě na místě zauvažovat o změně. Podle většiny oslovených PR agentur totiž tiskovou zprávu neprodává až tak její obsah, spíše její zpracování. Ti upřímnější přiznávají, že témata, kvůli kterým vám novináři ruce neutrhnou, přece jen existují. "Např. témata, u nichž mají novináři zábrany. Patří mezi ně třeba loterijní průmysl, průmysl hazardních her, případně společnosti, které nabízejí nebankovní půjčky s vyššími úroky," vypočítává Alex Röhrich. Co rozhodně každé TZ "přitíží", je i sebechvála firmy, která ji vydává. "Atraktivita zprávy klesá s rostoucím počtem použitých superlativů. Atraktivní nejsou zprávy připravené čistě optikou klienta," říká napřímo Jaroslav Duroň, managing partner PR Point.

 

Podle Pavly Střechové je paradoxně nejtěžší dostat se do magazínů čtenářsky málo atraktivních.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.