Je odhadovaná výše platů reálná?

9. 11. 2009 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

M&M v čísle 44 zveřejnil odhady výše platů na komunikačním trhu podle personálních agentur LMC G2 a Robert Half International (RHI). Account director bere podle RHI minimálně 55 tisíc za měsíc, maximálně pak 80 tisíc, podle LMC G2 minimálně 18 500, maximálně 67 400 Kč. Údaje se rozcházejí, co na to ředitelé velkých reklamních agentur? Shodují se v tom, že na citlivou otázku odpovídají velmi obecně: V zásadě odpovídají realitě.

"Přirozeně existují odchylky, které se však většinou týkají individuálních talentů," říká Petr Topinka, ředitel Mark/ BBDO, jenž rozdílnost částek nekomentoval. "Při zběžném porovnání obou tabulek je ta od Robert Half Int. určitě blíže realitě. Ta od LMC G2 uvádí nižší čísla, než je skutečnost," vysvětluje Petr Havlíček, ředitel Young & Rubicam. Ladislav Báča s ním souhlasí: pravdivější údaje uvádí RHI, hlavně co se týče account directorských a manažerských pozic, je to podle něj i včetně bonusů. "Údaje LMC G2 jsou scestné, a to u všech čtyř pozic," říká Ladislav Báča. "Za 30 tisíc by kreativní ředitel nepracoval. Reálných je tak 90 tisíc. Spodní hranice reálu je vyšší než horní hranice daná LMC G2." Za platy na spodní hranici podle Báči lidé do agentur ani nenastupují, a to ani do menších agentur. "Možná jde o zmýlení pozic," uvádí Báča s tím, že náplň práce a cena acount manažera v reklamní agentuře je jiná než např. v sales odděleních, což možná agentury směšují.

Podle informací M&M od pracovníků agentur na zmíněných pozicích jsou však reálné právě takové výše platů, které uvádí LMC G2, tedy ty nižší.

Je reálná, výjimky se týkají individuálních talentů, říká petr Topinka, ředitel Mark BBDO

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení