Horská střediska vylepšují

23. 11. 2009 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Sníh ještě není, Tatranky Opavia nebo Czech Tourism už ale zvou na hory ve svých kampaních – s min. měsíčním zpožděním za alpskými středisky. Dá se očekávat, že při dobrém počasí se letos na horách opět objeví i promotion. A to nejen sladkostí, ale i automobilek, bank a pojišťoven, kosmetiky či teplých nápojů a alkoholu. Co se letos vyplatí dělat na horách a kde?

Pokud hledáte specifickou cílovou skupinu, jako jsou třeba rodiny s dětmi či mladí na snowboardu, mají už některá střediska co nabídnout – i když jasná profilace a budování brandu středisek nejsou zatím v ČR běžné.

Děti lze dobře oslovit i v menších střediscích, Lipno, Monínec či Mladé Buky nebo střediscích Snowhill (viz. tab.). Největšímu středisku Špindlerův Mlýn, kde lze najít VIP klientelu, se např. loňská promo Milky po devíti českých skiparcích vyhnula, protože zde podle Milana Malého z agentury Arc Worldwide převažuje zahraniční klientela. Obecně lze podle něj na horách rodiny zaujmout, pokud nabídnete netradiční zábavu na 10-20 minut.

Podle zkušeností agentury TESS promotion se Špindl vyplatí pro promo alkoholu, stejně jako Pec pod Sněžkou, Rokytnice na Jizerou či Jeseníky. Ve Špindlu se také konají hlavní akce sezony zaměřené na snowboardisty, tedy Quiksilver Snow Jam a Spring Session. Na tento segment se letos více zaměří i Telefónica O2, její příklad ukazuje šíři využití hor pro marketing. Na O2 Snowboard tour budou lákat hvězdy olympijského týmu. Obohatí ji i hudební show O2 Extra Party na svazích. Vylepšení se dočkal i O2 Extra Park v Rejdicích, který má letos předělanou crossovou trať včetně vylepšení umělého sněhu i překážek. "Nově zaregistrovaní uživatelé věrnostního programu O2 Extra mohou v rámci O2 Evropského poháru soutěžit o O2 internet na rok zdarma. 20% sleva na jednodenní permanentku čeká na prvních 200 návštěvníků závodů O2 Evropského poháru, kteří jsou členy O2 Extra," doplňuje Tomáš Dufek, manažer sponzoringu O2. Jedním z hlavních témat je pro něj letos bezpečnost. V 15 snowparcích bude umístěna série brandovaných bezpečnostních cedulí.

Zajímavou cílovou skupinou mohou být už i běžkaři. Střediska se více věnují kvalitě jejich tratí, ročně se prodá 60 tisíc párů běžeckých lyží a trh roste o 5-10% ročně v závislosti na kvalitě zimy.

Střediska jsou obecně k promotion vstřícná, zvláště pokud jako Milka nabídnou atraktivní zábavu pro děti – obří prak a puzzle, off-road čtyřkolky či přetahováky bungee run. Rejdice zase nabízí pomůcku pro skokany O2 Extra Bag s doskokem 19 krát 12 metrů.

Rozšíření textu z M&M č. 48/2009:

Case study: Milka Funpark 

Loňská tour Milka Funpark po devíti horských střediscích patřila svým rozsahem nejnáročnějším roadshow. I dokonalý výběr lokality, netradiční zábavné atrakce a perfektní exekuce akce může u akcí tohoto druhu zhatit například deštivé počasí, které ovlivní celkovou návštěvnost ve středisku. Agentura Arc Worldwide musela být připravená na drsnější počasí – sněhové kalamity, silný vítr, teploty hluboko pod bodem mrazu, technické řešení výpadků elektřiny atd. "Roadshow na horách typu Milka Funpark není rozhodně „one man show", ale je to práce pro velmi zkušený team s jasně rozdělenými úkoly a ne pro team „klasických promotérů". Při návrhu konceptu roadshow a výběru nebo tvorbě zábavných atrakcí je třeba si uvědomit, že akce budete vždy vnímána jako doplňková k hlavnímu dění na horách – lyžování, snowboardingu a případně k jiným zimním sportům. Návštěvník mnohdy zaplatí 500Kč a více za celodenní permanentku a bylo by naivní očekávat jeho několikahodinový zájem o vaše atrakce," říká Milan Malý, account manager Arc Worldwide.

Milka Funpark nabídl prostor pro odpočinek pro rodiče a dospělé návštěvníky – relaxační zónu s pohodlnými lehátky a topnými hříbky a v zázemí stanu byla možnost dostat nápoje zdarma – kávy Jacobs Krönung, ovocného nápoje Tang a čaje. Pro děti pak bylo připraveno velké množství netradičních atrakcí – Kulomet – obří prak, Offroad čtyřkolky, Puclíky – obří puzzle a Přetahovák – bungee run. Tento vhodně zvolený mix zábavy, ušitý na míru pro rodiny s dětmi, zabezpečil 100% naplněnost akce v průběhu celého dne, ve frontách sáli dobrovolně i dospělí.

"Při jednání se středisky jsme se setkali s velmi vstřícným přístupem k akci jak v Čechách tak i na Slovensku. Při výběru jsme vycházeli z dat mediální agentury a z vlastní zkušenosti z předcházejících roadshow. Z našich zkušeností jsou střediska těmto akcím otevřena a při realizaci akce jsou lidé velmi nápomocni. Na druhou stranu je třeba říct, že  jako agentura máme mnohaleté zkušenosti se zimními roadshow a víme jaké akce a v jakém rozsahu je možné na horách realizovat. Jelikož má každé středisko svůj kalendář akcí, který se plní nejen reklamními aktivitami, ale i různými závody, je dobré začít jednat se středisky v dostatečném předstihu a rezervovat si tak vhodný termín pro konání akce. Zároveň je dobré mít v záloze připravenou tzv. „non snow variantu", která se realizuje v případě špatných sněhových podmínek," popisuje Milan Malý.

Pokud koncept akce respektuje náplň dne a potřeby návštěvníka zimního střediska, nabízí toto místo vysoký potenciál pro prezentaci značek relevantních k zimě a zimním sportům. Pro zajištění úspěchu a zvýšení návštěvnosti akce je třeba co nejvíce odbourat bariéry mezi návštěvníkem a místem konání akce. Veškerá náplň akce musí respektovat to, že návštěvníci mají přeskáče, či rukavice. Jakákoliv aktivita, která klade větší nároky na návštěvníka je předem odsouzena k neúspěchu. Proto je dobré si naplánovat předem konkrétní místo v rámci areálu, které je pro návštěvníka lehce dosažitelné a dobře vizibilní. Dále je dobré pro komunikaci využít další prostředky pro komunikaci akce např. hostesky přímo na svahu, které informují o akci a pomáhají s navigací, radí Milan Malý.     

 

 

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.