Fungující virál má Direct či T-Mobile

16. 11. 2009 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Návod na úspěšný virál neexistuje. Přesto představa o tom, co je jeho efektem, je jasná. Virální video by prvotně měla zhlédnout stále se rozšiřující skupina lidí, kteří ho pak rozesílají dál. Nejobvyklejší formou je spot, virálem však může být i jpeg atd. „Jako virál může fungovat spousta věcí,“ říká Robert Houzar, kreativní ředitel v agentuře Rust.

Poměrně úspěšným virálem u nás je z poslední doby například série videí Sousedi, která nepřímo propaguje pojištění domácnosti u pojišťovny Direct. Konkrétně virál Kamna zhlédlo na YouTube.com přes půl milionu diváků. Pojišťovna Direct použila virál již před rokem, a to při propagaci svého havarijního pojištění. Videa představovala několik neobvyklých způsobů, jakými je možné ukrást automobil, a svou autenticitou vyvolala poměrně rozsáhlou mediální i společenskou diskusi.

Ve světě boduje v současné době například britský virál mobilního operátora T-Mobile, ve kterém „spontánně“ tančí desítky lidí na stanici hromadné dopravy v Liverpoolu. Na YouTube.com vidělo toto oficiální video zatím přes 15 milionů diváků. Úspěch sklízí také virál, který je původně TV spotem cukrovinek Cadbury. Video v sobě spojuje několik atributů, jež ho předurčují k šíření – vtip, chytlavá hudba a roztomilé děti.

Jako jeden z prvních virálů bývá označována původně TV reklama na konzervovaného lososa značky John West. Spot zobrazuje souboj rybáře s medvědem o rybu. „John West může být důkazem, že dobrý virál je stále o produktu,“ říká Petr Bucha, kreativní ředitel TBWA.

Petra Pješčaková

T-Mobile roztančil pro svůj virál na zastávce v Liverpoolu téměř všechny přítomné.

Souboj rybáře s medvědem ve stylu kung-fu byl inspirací pro další reklamy značky John West.

Děti s až nadlidskými schopnostmi ovládat své obočí jsou klíčovým motivem virálu Cadbury.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.