Šetřit musíme tak, aby netrpěly naše veletrhy

19. 10. 2009 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Letos očekávají Veletrhy Brno ztrátu 100 milionů korun, jaká je vaše představa pro příští rok?

Rok 2010 bude velmi napínavý. Plány na rok 2009 vznikaly v době, kdy jsme sice věděli o hypoteční krizi, její dopady jsme ale podcenili. V Düsseldorfu počítáme nyní s poklesem obratu o 11 mil. eur, ještě v dubnu jsme přitom očekávali pokles o 5 mil. Naši zákazníci mají velké problémy, ať už v oblasti oděvů, či spotřebního zboží, a šetří na nákladech, kde se dá. Veletrhů se účastní, ale jejich účast je úspornější. V roce 2010 počítáme tak s poklesem obratu o 8-10 %, jak v Brně, tak v Düsseldorfu, u jednotlivých branží to může být i více. Bude to určitě těžký rok, zároveň ale víme, že naši zákazníci budou veletrhy potřebovat pro opětovný růst. Sami jsme již podnikli mnoho úsporných opatření.

Kde vidíte ještě rezervy pro úspory v Brně a Düsseldorfu?

V Düsseldorfu máme např. stopstav na přijímání nových zaměstnanců. Ještě jsme sice nepropouštěli, ale nezaměstnáváme nikoho nového. Se zaměstnanci jsme se dohodli, že jim v roce 2010 nebudeme zvyšovat platy. Fixní náklady za výstaviště se musí zaplatit, tam se nedá ušetřit. Šetříme na různých úrovních včetně cestovní třídy v letadle, nechceme ale odstavovat naše haly. Tím bychom sice krátkodobě ušetřili, ale haly by chátraly. Úroveň akcí a servis nesmí ztratit na kvalitě, ve zchátralém hotelu byste také nechtěli přenocovat.

Obchodní náměstek Aleš Pohl chtěl v Brně prosadit další úspory, někteří členové představenstva je ale neakceptovali.

Můj dojem je jiný. Veškerá navrhovaná úsporná opatření včetně personálních změn Aleš Pohl provedl. Je už jen jedna otevřená otázka, a to je reorganizace v obchodním úseku, jde o jisté projektové týmy, a o tom jsme také hodně diskutovali. Tuto otázku jsme zatím odložili, řeší ji nyní nový obchodní náměstek Karlheinz Wismer. Zároveň jsme začali hledat generálního ředitele. Do konce roku bychom měli obě otázky vyřešit. Vyhledávání osoby na pozici generálního ředitele jsme zadali personální agentuře, výsledky ještě nejsou k dispozici a také nevíme, zda se případný zájemce bude moci tak rychle uvolnit ze své dosavadní funkce. Odhaduji, že nastoupí nejdříve koncem ledna, nejpozději začátkem dubna.

Čím jste nyní pověřili bývalého generálního ředitele Škrlu?

Má skvělé kontakty s různými oborovými svazy a sdruženími a pomůže nám s dalším rozvojem veletrhů v ČR i v jižní a východní Evropě.

Jak krize poznamená do budoucna vaše veletrhy?

Význam veletrhů ve střední Evropě není kvůli krizi automaticky nižší, celá světová ekonomika je zkrátka nyní slabší. Na dobu po krizi jsou pořadatelé veletrhů dobře připraveni. Nemělo by se nyní polevovat v akvizici návštěvníků a reklamě. Musíme dál investovat do titulů s mezinárodním významem, jako jsou Autosalon, MSV, IBF v Brně nebo Drupa, Interpack a K v Düsseldorfu. Naději nám dávají i někteří klienti, kteří sice účast na letošních akcích odřekli, a nyní litují, že nebyli u toho, protože se ty akce nakonec vydařily. Díky stavbě pavilonu P jsme v Brně odstranili některé nedostatky, zejména nedostatek přízemních ploch. Celkové uspořádání výstaviště je nyní lepší a již Autosalon ukázal, co se v Brně dá udělat.

Jak dlouho bude trvat, než se vrátí investice do pavilony P?

Taková investice se bude odepisovat cca 20 – 25 let. Ale jednorázové investice se budou vyplácet jen v souvislosti s ostatními faktory. Nikdy nebudeme pronajímat pro veletrhy jen P. Před krizí jsme počítali s tím, že se investice do pavilonu P vrátí už v roce 2020. Ve výstavnictví je běžné, že uvažujete desítky let dopředu, dnes jsme také rádi, že máme v Düsseldorfu haly postavené v 70. letech. Nyní jsme v Brně dosáhli toho, co jsme měli v plánu od roku 1998. Nemáme potřebu dalších větších investic.

Herbert Vogt, předseda představenstva, Veletrhy Brno

Ve výstavnictví působí od roku 2000, kdy se stal ekonomickým náměstkem mateřské společnosti Messe Düsseldorf. Do Brna jezdí dvakrát až třikrát do měsíce. Dříve pracoval v komunální sféře a říká, že od roku 1966 zažil již šest krizí.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.