K dostání opět všude

26. 10. 2009 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Úřad pro ochranu osobních údajů vyřešil problematickou situaci s léky s pseudoefedrinem, když povinnost registrace jejich uživatelů označil za nezákonnou. Léky, jako Modafen, Paralen plus, Aspirin Complex, Nurofen Stopgrip či Panadol Plus Grip, jsou nyní opět dostupné i bez předpisu a bez registrace. Povinnost zavedená v květnu tohoto roku Státním ústavem pro kontrolu léčiv (SÚKL), pohnula některé výrobce k zastavení komunikace. Některé lékárny se totiž odmítly připojit k Centrálnímu úložišti dat, a léky tedy neprodávaly.

"Je problematické dělat marketing na neřiditelném prodejním kanále," řekl Lubomír Doležel, ředitel divize consumer healthcare Zentivy. Ta nespustila podzimní kampaň pro Modafen, ač ji měla připravenou. Vyčkávala na vyřešení distribučních problémů.

Problematičnost této kategorie léků, jež bývají zneužívány kvýrobě drog, ovlivňovala komunikaci již před tím, než SÚKL změnil jejich distribuci. GlaxoSmithKline (GSK), jež má v portfoliu Panadol Plus Grip, značku nekomunikuje už dva až tři roky. "Poté, co vyšlo najevo, že se léky s pseudoefedrinem zneužívají k výrobě drog, jsme se rozhodli, že tuto kategorii nebudeme propagovat," říká Ctirad Capůrka, brand manager Panadol. GSK tehdy zároveň přestala distribuovat větší balení Panadolu Plus Grip po 24 kusech. K dostání je nyní jen balení s 12 tabletami. O změnách v komunikaci zatím neuvažují.

V Bayeru (mají Aspirin Complex) a Reckitt Benckiser (Nurofen Stopgrip) další komunikaci zvažují. Aspirin Complex si kampaň odbyl v 1. čtvrtletí roku, další komunikace se bude vyvíjet podle analýzy trhu. Reckitt Benckiser další vývoj zatím nedokázal popsat, zpracovávají informace, které jim poskytl SUKL.

"Chtěli jsme zvyšovat povědomost o značce. Ale je problematické dělat marketing na neřiditelném prodejním kanále," říká Lubomír Doležel ze Zentivy.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení