I v krizi chce být každý zelený

5. 10. 2009 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Minulý rok oznámil kreativní ředitel evropské centrály fotobanky Getty Images na konferenci Forum Media, že ekologie a přírodní prvky kvůli krizi z reklamy na čas vymizí. Trend se ale nepotvrdil a konzumenti krizi navzdory myslí ekologicky.

Na rok 2010 plánuje ve Spojených státech Procter & Gamble launch ekologických plínek, které budou o 20 % užší, čímž společnost hodlá snížit svůj dopad na životní prostředí. Coca-Cola spustila minulý týden ve Velké Británii kampaň Go Green, která by měla běžet až tři roky. V rámci projektu plánuje společnost po Velké Británii pokrýt 80 recyklačních zón brandovanými odpadkovými koši. Coca-Cola chce podpořit konzumenty svých nápojů, aby plastové lahve po vypití recyklovali, a snaží se tak snížit svou stopu v životním prostředí, které nejvíce ohrožují právě plastové obaly.

Podobné zaměření má i pobočka v České republice. V rámci celoevropské aktivity Live positively week, která proběhla minulý týden, se letos Coca-Cola soustředí na třídění a recyklaci. "Na příští rok chystáme na téma edukace spotřebitelů ohledně třídění odpadů velký projekt," přiznává Zuzana Svobodová, PR manažerka Coca-Coly. Podrobnosti k projektu ale zatím nechtěla uvést. Především na edukaci vlastních zaměstnanců se soustředí i společnost Kofola. "Do budoucna plánujeme projekty v environmentální oblasti, a to jak v rovině jednotlivých brandů, tak i v korporátní rovině," uvedl Martin Klofanda, PR manažer společnosti.

Výrobci nápojů ale nejsou jediní, kdož se orientují na aktivity, které nezatěžují životní prostředí. Japonský výrobce psacích potřeb Pilot na nabízí v Česku kompletní kolekci z recyklovaných plastových lahví, již nazval BeGreen – tedy buďme zelení. Na začátku tohoto roku Pilot uvedl roller B2P (Bottle to Pen), který je z 89 % vyroben z použitých PET lahví. Výrobce sází na marketingovou podporu pomocí POS materiálů, školení, cílených prodejních akcí a inzercí v časopisech. Roller komunikuje kontinuálně téměř od začátku roku.

Vedle výrobců se k environmentálnímu marketingu hlásí i obchodní řetězce. Společnost Ahold, která ve svých supermarketech a hypermarketech Albert přestala nabízet tašky zdarma v létě tohoto roku, prezentovala rušení tašek zdarma jako charitativní akci.

Svou roli ale hrají v rušení tašek zdarma kromě ekologických pohnutek také důvody finanční. Bezplatně nabízí igelitové tašky už pouze Globus a Tesco. Tašky zdarma řetězce vnímají jako nadstandardní službu zákazníkům, argumentují také tím, že jsou k životnímu prostředí mnohem šetrnější než před lety. Jinou strategii má Tesco ve Velké Británii. Zákazník, který si nákup odnese ve své vlastní tašce, dostane v rámci věrnostního programu Tesco ClubCard body navíc.

Podle výzkumu Milward Brown a RSDI 79 % respondentů uvedlo, že je pro ně důležité, zda se společnosti chovají ekologicky. Dotázaní se také přiznali, že nákup produktů od společnosti, která se vůči životnímu prostředí chová zodpovědně, jim dává pocit, že pomáhají životnímu prostředí.

 

Pilot má na trhu celou kolekci psacích potřeb z recyklovaných PET lahví. B2P je z recyklátu z 89 %.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.