Francouzský výrobce přírodní kosmetiky Yves Rocher slaví výročí 50 let globální změnou vizuální identity a zavádí zároveň nový koncept obchodů s názvem Ateliér přírodní kosmetiky. Nová vizuální stránka, která zahrnuje i redesign loga a nový claim "Yves Rocher – Tvůrce rostlinné kosmetiky", bude vidět především v prodejnách, to je totiž kromě direct marketingu hlavní a jediný způsob, jak značka komunikuje.
Nový koncept obchodu spočívá v tom, že prostor prodejny dělí na tři části. Ke dvěma oddělením lišícím se povahou produktů je připojen i kosmetický salon. Změnami v designu chce Yves Rocher akcentovat přírodní původ své kosmetiky. To však v posledních letech dělá spoustu značek. "Značka Yves Rocher se od konkurence odlišuje tím, že není jen výrobce a distributor rostlinné kosmetiky, ale všechny rostliny si i sám vyrábí," říká Eva Mejdrová, mluvčí Yves Rocher. V souladu s tím sází značka na adresnost a tradici – všem prodejnám bude dominovat fotografie z vesnice La Gacilla, kde značku založil stejnojmenný pán. Ten ji dodnes vede.
Do nového designu se obchody v ČR převléknou postupně. V novém jsou nyní dvě prodejny z třiceti sedmi. Podle Evy Mejdrové bude celá síť v novém do pěti let.
Yves Rocher, první franšíza v ČR, distribuuje své produkty výhradně ve své síti prodejen, v některých zemích pak prostřednictvím internetu či katalogu. Z marketingových nástrojů využívá věrnostních aktivit a motivací slevami. To je také lákadlo, kterým čelí úbytku zákazníků v současné době ekonomického zpomalení.
Fotografie vlevo je nový ústřední motiv všech redesignovaných prodejen. Značka od začátku akcentuje přírodní původ svých produktů.