Direct mail v kombinaci s on-line médii v České republice prudce stoupá. Důvodem je efektivita kombinace, roli hraje i legislativní opatření. "Legislativa nedovoluje využívat e-mailové databáze pro první oslovení potenciálního klienta, kdežto u direct mailů to možné je," říká Karin Póčová z agentury Euro RSCG 4D. Díky kombinaci mohou zadavatelé na webu dovysvětlit detaily, nabídnout interaktivní prvky nebo poskytnout návštěvníkovi bonus například ve formě obsáhlejší zprávy zdarma ke stažení.
Podle Adolfa Lisého z agentury OgilvyOne je výhodou on-line to, že v prodeji produktu neomezuje časem. Přiznává také, že část lidí navštíví raději on-line prezentaci produktů, než aby šli na prodejnu nebo volali na infolinku, kde cítí větší tlak prodejců, kteří mohou zákazníka snadněji zlomit k nákupu.
Kombinace DM a on-line vykazuje zároveň vyšší efektivitu. Pro první oslovení a vyvolání zájmu je vhodnější zvolit poštovní zásilku, na kterou respondenti reagují více, a následně přidat odkaz na on-line. Zvýšení míry odezvy při kombinaci různých kanálů potvrzuje i studie společnosti CDMS, která provedla v lednu 2009 výzkum mezi příjemci direct mailů. Výsledky studie, které poskytla agentura Proximity Prague dokazují, že jako nejdůležitější faktor míry odezvy byla identifikována právě možnost odpovědi on-line. Na dalším místě se umístilo vhodné načasování direct mailu (17 %) a přesná personalizace (14 %). Podle výzkumu se kombinace různých kanálů nejvíce uplatňuje v cestovním ruchu, mezi telekomunikačními operátory a v oblasti financí.
Úspěšnost kombinací podtrhuje i Lisý. "V kampani, kde jsme prodávali podnikový informační systém, nám samotný direct mail generoval 33 % zájemců a on-line responsi pomohl zvýšit o dalších 9 %. Nejsilnější v této kampani bylo call centrum, kde se podařilo nasbírat zbylých 58 % zájemců," dodává.
"Našim klientům rozesíláme každý rok vánoční lahev vína. Je to soutěž, v níž vyhraje mnoho lahví vína ten, který správně určí odrůdu. Celková response vyjádřená účastí v soutěži se velmi stabilně drží okolo 30 %. Na samotný dárek reaguje svým hlasem 7-9 % adresátů, na dárek + emailing zbytek, tzn. 20-25 %," říká Karel Duchek z agentury Wunderman a doplňuje, že on-line média jako podporu papírového mailingu v agentuře používají, kde to jen jde. Důvodem je cena (jednotkový zásah je podstatně levnější, než je tomu u direct mailu nebo telemarketingu) a rychlost reakce. On-line v tomto roce podle něj podporují všichni klienti agentury, a to i vzhledem k vysokým cenám papíru. Podle Adolfa Lisého bude kombinace fungovat tehdy, když klienti nezapomenou na klasické nástroje direct marketingu a zároveň nebudou mít strach testovat a kombinovat nové komunikační kanály. Nemusí se přitom jednat pouze o novinky, sám Lisý vzpomíná na kampaň ze západní Evropy, v rámci které byl použit fax. Výsledek předčil všechna očekávání.