Úspory nutí k větší spolupráci v síti

29. 9. 2009 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Komunikační agentury v České republice, které jsou součástí globálních sítí, se snaží o větší zefektivnění svých nákladů. Jejich zástupci u nás dostávají z centrály pokyny k tomu, aby více spolupracovali na zakázkách i vnitřních procesech.

"Spolupráce agentur v rámci sítě Publicis Groupe se netýká pouze koordinace práce pro klienty, ale jde zejména o proces vnitřní integrace," říká Martin Štěpánek, výkonný ředitel skupiny Publicis Groupe. Na většině trhů v rámci této komunikační skupiny existují share service centra nazvaná Re:Sources. Ta obhospodařují centrálně vybrané typy služeb, které mohou vzájemně sdílet. Jedná se zejména o služby v oblasti financí, IT, procurementu, lidských zdrojů či právních služeb. Štěpánek potvrzuje, že je velmi pravděpodobné, že share centrum Re:Sources rozšíří centrála také na český trh.

O společném systému řízení dodavatelů v současnosti jednají podle slov Petra Havlíčka, ředitele Young & Rubicam (Y&R), také zástupci komunikační sítě WPP, do které spadají kromě Y&R např. agentury JWT a Ogilvy Group. To, že síť WPP instruuje k tomu, aby agentury uzavíraly smlouvy s méně či jedním dodavatelem, potvrzuje i Marek Šíma, výkonný ředitel agentury JWT. "Změny dodavatelů zatím probíhají, ustálí se zřejmě v průběhu příštího roku," dodává.

Spíše opačného názoru je Jan Binar, ředitel české pobočky McCann Erickson. "Cítím spíše větší svobodu při utváření plánu, který předkládáme centrále ke schválení. O to více se však kontrolují výsledky. Žádná konkrétní doporučení, co se efektivizace nákladů týče, jsme od centrály sítě neobdrželi," říká Binar.

Aby výdaje komunikačních sítí zůstaly v rámci skupiny, doporučují jim centrály využívat víc služeb agentur z jejich vlastní skupiny. Ve skupině McCannWorldgroup, jejíž součástí jsou v České republice agentury Momentum, Universal McCann či MRM, standardně zůstává podle slov Jana Binara 90 % zakázek. Jiná situace je v JWT. "Na aktivitách, které by mohla agentura předávat jiné agentuře ze sítě, což nám centrála doporučuje, nadále spolupracujeme se svými dosavadními partnery, kteří nejsou součástí skupiny WPP. Týká se to např. agentury Engage v oblasti aktivace či Prague Bistro, která má na starosti digital," říká Marek Šíma z JWT.

Jan Binar, výkonný ředitel agentury McCann Erickson, pociťuje ze strany centrály větší svobodu rozhodování.

Spolupráce agentur v rámci komunikační sítě Publicis Groupe se podle slov výkonného ředitele Martina Štěpánka prohlubuje.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.