Pořádáte-li tiskovku, vyhněte se…

14. 9. 2009 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Čas od času chce firma uspořádat tiskovou konferenci nebo podobnou akci, a když má i co říct, chybí k "dokonalosti" už jen vhodné místo – najít jej ale může být velký problém. Které podniky podle oslovených PR agentur zodpovědných za organizaci tiskovek tedy patří mezi žhavé tipy a kterým je radno se obloukem vyhnout?

Vítězem je Café Louvre

Nejednoznačné hodnocení si odnesl Hotel Marriott nedaleko náměstí Republiky. Podle některých doporučeníhodný podnik s profesionálním servisem a vstřícným personálem, podle jiných katastrofa. Například Jana Voňavková, executive director Stance Communications, hodnotí přístup tohoto hotelu jako neochotný a nevstřícný, a to jak při přípravě akce, tak během její samotné realizace.

Z průzkumu M&M mezi 15 PR agenturami vyšla jako suverénní jednička pro pořádání tiskové konference Café Louvre na Národní třídě. Např. podle Marie Cachové, senior account executive, Native PR, se jedná o jedno z míst, které kromě příjemného prostředí nabízí také kvalitní technické zázemí a naprosto profesionální přístup personálu. "Vždy se nám snaží maximálně vyjít vstříc. A to je pro nás i naše klienty klíčové," hodnotí Marie Cachová. Mezi další prostory, které od agentur dostaly zdvižený palec, patří hotely Yasmin, jednou skvělý a jindy zas otřesný Marriott, Four Seasons, Mandarin Oriental, Jalta, Café Sahara a také Andel’s Hotel. Agentury, které si vzpomněly i na své mimopražské zážitky, se shodly maximálně na jednom místě, a to na českobudějovickém hotelu Malý pivovar.

Napětí v La Scéne

Téměř každá agentura má špatný zážitek s nějakým hotelem či restaurací, téměř se ale neshodnou na konkrétní černé ovci. "Za několik posledních let máme jedinou negativní zkušenost, a to botel Albatros v Praze. Prostory i gastronomické služby sice odpovídaly našim představám, ale celý dojem zkazilo chování personálu," říká například Jindřich Jindřich, PR ředitel agentury Weber Shandwick. Ostudu si u agentury PR Point utrhl podnik Jet Set na Andělu. Partner v této agentuře Rostislav Starý říká na jeho adresu: "Nikdy víc. Absolutní nezájem personálu, problémy s technikou, které byly kvůli personálu neřešitelné, a také byli nepříjemní." Podle zkušenosti agentury AC&C jsou v hotelu Kempinski při přípravě akce nepružní. I další pražské "restaurace a jídelny" se dokáží svým nevhodným přístupem připravit o klienty, kteří u nich neutrácí v řádu stovek či tisíců, ale desetitisíců. Zkušenosti agentur mluví za vše: personál v Top Hotelu je málo samostatný, v Hiltonu zase neinformovaný a laxní, v Klášterním šenku arogantní. Na Pražském hradě možná o peníze firemní klientely nestojí, podle jedné z agentur jim totiž dlouho trvá, než se zakázka domluví, a potom stejně nesplní to, co bylo dohodnuto, v hotelu Iris podle jiné zase vázne kvalita cateringu. Jen dvě agentury zároveň si myslí, že nevhodným místem pro pořádání tiskové konference je Hotel Marriott, a jiné dvě se zase shodly na tom, že by se raději vyvarovaly restauraci La Scéne.

Novináři přišli o obědy zdarma

A jak vlastně vypadá letošní sezona tiskových konferencí pohledem z druhé strany? Poskytovatelé cateringu a prostorů prý nezaznamenávají pokles počtu tiskových konferencí, nemohli si však nevšimnout zvýšeného tlaku klientů na dosahování co největších úspor. "Silnější tlak na cenu zaznamenáváme, a to jak u pronájmu, konferenční techniky i za občerstvení. Počet účastníků tiskových konferencí se nám nějak výrazně nesnížil (pokles 8%). Klienti se snaží šetřit, kde se dá, žádají slevy z cen pronájmu, konferenční techniky, občerstvení – a to i na úkor kvantity. Dávají přednost omezení objemu občerstvení, ne však omezení kvality připraveného jídla," říká Jan Adámek, generální ředitel hotelu Jalta. Petra Kazdová, PR manažerka pražského InterContinentalu jej doplňuje: "Taktéž se časy tiskových konferencí přesouvají do dopoledních nebo odpoledních hodin, aby občerstvení bylo formou např. přestávky na kávu, ne oběda či večeře." Podle zástupců Jalty a InterContinentalu mohou dnes pořadatelé akce ušetřit na pronájmu prostor díky slevám až 50 %.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení