Jung v. Matt vstupuje na tuzemský trh

21. 9. 2009 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

O propojení Jung von Matt (JRvM) a Kaspenu se spekulovalo již delší dobu – první jednání M&M zaznamenal již během roku 2007. Proč na trh vstupujete právě nyní? Nebylo by rozumnější počkat na vhodnější ekonomické podmínky?

Jean-Remy von Matt (JRvM): Naše agentura byla založena v době krize a já osobně s reklamou začal v roce 1973, tedy v době tzv. ropných šoků. Tehdy jsem se naučil, že krize může být pro byznys dobrým startem. Klienti jsou ostražití, hledají nová a lepší řešení a nové cesty. Pro nás není směrodatné, zda je doba ekonomicky dobrá, či špatná. Na své plány nahlížíme z dlouhodobého hlediska. Ve skutečnosti jsme se pro expanzi do regionu CEE rozhodli již před pěti lety.

Jak vstup Kaspenu do sítě JvM tuzemskou agenturu změní?

Slavo Marušinec (SM): Nejde o klasické síťové propojení. V určitém ohledu jsme stále nezávislí. Agentury v rámci JvM fungují jako samostatné jednotky, které ale sdílejí své zdroje a problémy řeší společně. Plánujeme také výměnné pobyty zaměstnanců či možnost využití portfolia případových studií JvM.

Změní se i jméno agentury?

SM: Dochází k rebrandingu na současný Kaspen/Jung von Matt. Věříme, že je to ideální řešení. Kaspen je dobře známý tady, Jung von Matt zase za hranicemi České republiky.

A jaký je finanční rozměr propojení? Získává JvM v Kaspenu majetkový podíl?

JRvM: Ano, JvM se stává minoritním akcionářem.

Existuje nějaká skutečnost, která urychlila vstup agentury na český trh? Měl například vliv fakt, že JvM je shortlistována v tendru na reklamní agenturu pro Erste, tudíž i Českou spořitelnu?

JRvM: To je pouze náhoda. Na tomto výběrovém řízení pracujeme z Vídně, kde má Erste centrálu. Zda bude na tomto tendru spolupracovat i Kaspen, zatím není rozhodnuto.

SM: Tendr Erste určitě není podstatným důvodem našeho propojení.

Čekají vedení agentury nějaké personální změny?

JRvM: Rozhodně ne.

V Německu JvM pracuje pro řadu klientů, kteří jsou přítomni i v Česku (např. RWE, UniCredit Bank). Budete s nimi spolupracovat i zde?

SM: Věříme, že Kaspen se pro ně stává zajímavou alternativou, která může těžit z přímého přístupu ke zkušenostem nasbíraným na jiných trzích. Není striktně dáno, že od teď musí v České republice tyto firmy s Kaspenem síťově pracovat. Kooperace agentur JvM je mnohem svobodnější, než je tomu u klasických sítí.

Proč jste pro vstup na český trh nezvolili podobný způsob jako např. další německá agentura, Scholz & Friends, a nezaložili pobočku na "zelené louce"?

JRvM: Způsob, který zmiňujete, je možný jen v případě, že máte velkého klienta a musíte pro jeho potřeby na daném trhu pobočku zřídit. Začnete s menším týmem lidí a doufáte, že se vše dobře vyvine. My máme určitou tržní sílu a reputaci. Začít od nuly by nebylo z našeho pohledu výhodné. Zabralo by příliš mnoho času, než by se agentura vypracovala na úroveň ostatních poboček ve Evropě. A naším pravidlem je, že každá agentura JvM musí být mezi třemi nejlepšími na svém trhu.

Česko je kromě Švédska první neněmecky mluvící zemí, kam JvM zamířila. Chystáte expanzi i na další trhy v regionu?

JRvM: V současnosti uvažujeme o vstupu do dalších zemí. Nejpravděpodobněji do Maďarska a Rumunska.

A co Slovensko? Kaspen samotný jednu dobu o rozšíření na tamní trh uvažoval.

SM: Kaspen na Slovensku již působí. Naším klientem tam je třeba Kofola nebo Hyundai. Prozatím z Prahy, ale v dohledné době tam plánujeme otevřít trvalé zastoupení.

JRvM: O Slovensku skutečně neuvažujeme. Je plně v rukou Kaspenu.

Jaká byla vlastně kritéria výběru agentury v České republice?

JRvM: Měli jsme tři základní podmínky, podle kterých jsme se rozhodovali. První byla jednoznačně kreativita. Tím mám na mysli stabilní dlouhodobé kreativní úspěchy, ne jen jedno velké ocenění třeba z Portorože. Dalším kritériem jsou schopnosti v oblasti on-line technologií. A poslední podmínkou byly vzájemné sympatie. Reklama je přece jen emocionální podnikání.

Jean-Remy von Matt, spolumajitel, Jung von Matt

V roce 1991 založil s Holgerem Jungem německou agenturu Jung von Matt. Během své předchozí kariéry v reklamě pracoval například jako managing partner ve Springer & Jacoby.

Slavo Marušinec, spolumajitel, Kaspen

Spolumajitelem agentury Kaspen se stal v roce 2008. Předtím zde působil v pozici ředitele klientského oddělení. Zkušenosti v oboru získal v agenturách McCann Erickson či Leo Burnett.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.