Ceny vybraných lokací letos klesají

21. 9. 2009 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Cenová hladina některých lokalit vhodných pro natáčení televizních reklam klesá. Kvůli situaci, jež v současnosti panuje na realitním trhu, se nájmy snižují především u starších a menších kanceláří, bytů a některých domů. "S absencí velkých produkcí nejsou pronájmy ,nepřirozeně‘ vysoko a majitelé akceptují i nižší nabídky českých filmů a domácích reklam," říká Jakub Mertl ze společnosti Finders, která se na vyhledávání lokalit vhodných pro natáčení specializuje. Petr Růčka z konkurenční společnosti Filmmakers ale hovoří spíše o zastavení růstu než poklesu cen. "Místo drahé lokace se spíše hledá levná varianta," dodává. Důvodem jsou podle něj snížené rozpočty zadavatelů, kvůli kterým již produkční agentury nemohou lokace přeplácet. Právě větší tlak produkcí na úspory stojí za současným poklesem cen v komerčních objektech i podle Jiřího Ptáčka z produkční agentury Bistro Films: "Lokační firmy se snaží získat co největší slevy s odvoláním na krizi a menší rozpočty na lokace." Výše pronájmů filmových lokací se podle respondentů navíc nemění jen v Česku. "Mám pocit, že maďarské rozpočty jsou celkově příznivější než vloni, předpokládám tedy i pokles cen lokací," přibližuje dále Ptáček. Ne všech objektů se ale snižování dotýká (viz box Co na ceně neztrácí). Dolů nejdou lokace, které spadají pod státní nebo polostátní organizace, a také filmaři oblíbená místa. "U výjimečných lokací, prostorově či stylově, se cena neustále zvyšuje a na některých místech se po předchozích zkušenostech i zpřísňují podmínky natáčení," uzavírá Jakub Mertl.

Zaznamenali jsme mírný pokles cen, říká Jakub Mertl.

Co na ceně neztrácí

Změny cen se vůbec netýkají výjimečných lokalit. K těm v Praze patří hlavně Národní divadlo, Staroměstské náměstí, Karlův most, Obecní dům, Strahovský klášter či městské parky. V rámci České republiky jde pak především o historické budovy, hrady a zámky. Kvůli vysokým pronájmům tak kupříkladu pražskou architekturu často suplují jiná města, hlavně Kutná Hora a Český Krumlov.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.