Vánoce, Vánoce… nepřijdou

3. 11. 2008 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Vánoční reklamní nadílka pro české spotřebitele se teprve chystá, už teď ale hlásí některé agentury, že měly před Vánoci méně práce.


Například produkční agentura Bistrofilms. „Zaznamenali jsme úbytek vánočních kampaní a zároveň překvapivě po několika letech i dostatek času na přípravu těch, na něž jsme byli osloveni,“ říká Jiří Ptáček z Bistrofilms s tím, že méně speciálních kampaní, než bylo obvyklé, zažili už k fotbalovému Euru nebo olympiádě. Pokles zažívá i produkce Filmservice Productions. Její výkonný producent Dan Sirotek říká, že se to týká především televizních kampaní. Oproti tomu roste zájem o internetové produkce. „Méně televizních produkcí je podle mě kvůli zdražování mediálního prostoru,“ říká Sirotek a věští lepší budoucnost poté, co začnou vysílat nové digitální televize.


Méně Vánoc v reklamě roku 2008 hlásí i reklamní agentura Mark/BBDO. Důvodem je podle Petra Topinky, jejího výkonného ředitele, současná všeobecná nejistota. „Firmy zvažují více než v minulosti svá rozhodnutí o jakékoliv investici (včetně marketingu). V některých případech to vede k odložení rozhodnutí či krátkodobému zmražení investic. Což bohužel ale není cesta,“ říká Topinka.


Ondřej Obluk, výkonný ředitel agentury Mather Communications, která pokles předvánočních aktivit naopak nepocítila, si myslí, že pokles není motivován finanční krizí. „Vánoční aktivity jsou plánované natolik dopředu, že je zářijové a říjnové události na finančních trzích nestihly ovlivnit. Jiná situace může nastat na začátku příštího roku,“ vysvětluje Obluk.


Vánoce jsou přitom nákupně nejvíce velkorysé. Petr Topinka říká, že díky krátkodobé změně spotřebitelského chování si málokdo může dovolit speciální vánoční oslovení nemít.


Vánoční vyprázdnění skladů přitom mohou zažít podle marketérů všechny segmenty, nejen FMCG. „Pro cestovní kanceláře je nyní potenciál prodat své zboží jako dárky, pro výrobce zboží dlouhodobé spotřeby, včetně aut, je to šance, jak pomoci podnikatelům od vysokých daní. Segment finančních služeb jim všem pomůže s financováním,“ uzavírá Ondřej Obluk.


14_vanoce.jpg


Starým známým spotem s prasátkem uvede Kofola limitovanou edici. Nový bude pouze packshot.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.