Posunuté víkendy v Británii

10. 11. 2008 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Do Británie jsem se přestěhovala před dvěma lety. Prvotním motivem nebyly ani tak nové kariérní příležitosti jako spíše touha opět vycestovat a žít chvilku někde jinde. Začátky tady byly až překvapivě těžké a jako většina jsem začínala na freelance pozicích. Freelance je tady naprosto běžný systém, kdy vás agentury přijímají na projektové bázi nebo na přesně vymezený časový úsek. Někdo freelance preferuje před trvalým pracovním poměrem, protože tak získává větší flexibilitu a možnost výběru zajímavých projektů. Já osobně stála spíše o trvalý pracovní poměr a postupně jsem zakotvila v londýnském McCann-Ericksonu, respektive McCann Business Communications. Byznys komunikace, jak jsem ji poznala tady, zahrnuje jak interní komunikaci směrem k zaměstnancům, tak i klasické ATL a BTL. Při práci je samozřejmě třeba myslet na různé kulturní odlišnosti, ať už při kreativním zpracování (např. arabské publikace a čtení od konce a zprava doleva), nebo při jednání s klientem (opět příklad z arabských zemí, kde je čtvrtek a pátek jejich víkendem, což může v timingu způsobit nemalé komplikace!). Zásadním trendem komunikace v Británii je odpovědnost firem k životnímu prostředí, uvážlivému čerpání přírodních zdrojů a také odpovědnost ke společnosti. Práce zde mě opravdu baví. Mám pocit, že pracuji v dynamickém a inovativním prostředí, a dokonce jsem si již zvykla i na specifický anglický humor. Jediné, co mi tu opravdu chybí, jsou pravidelné obědy mimo agenturu. V Londýně je prostě zvykem „take away“, takže po obědě ve společnosti pražských kolegů se mi stýská poměrně často.


19_tirecks2.jpg


Eva Cíchová, account manažerka. McCann-Erickson, Londýn.


Dříve než nastoupila do evropské centrály McCannů pracovala pro Telefóniku O2 a českou pobočku Ogilvy.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.