Genderovy průzkum M&M: ženy vedou
V minulém čísle jsme se ptali, proč chybí ženy v čele kreativních oddělení. V tomto jsme uspořádali měření mužské a ženské přítomnosti v reklamních agenturách obecně. Výsledky nabídly další téma: Proč chybí muži – v „accountských“ týmech?
Ženy chybí jen v kreativním
Do průzkumu jsme zahrnuli šest agentur (Young & Rubicam, JWT, Ogilvy & Mather, Ledoborec, Wunderman, WMC/Grey), porovnávali jsme poměr mužů a žen v kreativním oddělení, account týmech a v agenturách celkově. Test nepřekvapivě ukázal menší počet žen v kreativních odděleních – 39 %. Jen v JWT převažují ženy, v Ledoborci je stav vyvážený (4/4). Zato account týmy, možná také nepřekvapivě, vykazují jen 27 % mužů. V agenturách Wunderman, Young & Rubicam a WMC/Grey dokonce přesáhly ženy 80 % hranici. A závěrem ještě jedna dobrá zpráva pro ženy: v agenturách celkově převládají, byť ne s velkou převahou – 58,5 %. Bohužel jsme se neptali podrobně, kolik z nich dělá asistentky, uklízečky atd.
kreativní oddělení muži / ženy v % | acountské týmy muži / ženy v % | zaměstnanci celkově muži / ženy v % | |
WMC/Grey | 80 / 20 | 19 / 81 | 34 / 66 |
Wunderman | 53 / 47 | 19 / 81 | 52 / 48 |
Ledoborec | 50 / 50 | 37 / 63 | 41 / 59 |
Young&Rubicam | 72 / 28 | 20 / 80 | 44 / 56 |
JWT | 42 / 58 | 36 / 64 | 37 / 63 |
Ogilvy&Mather | 65 / 35 | 32 / 68 | 41 / 59 |
agenturní průměr | 61 / 39 | 27 / 53 | 41,5 / 58,5 |