M&M test

18. 11. 2008 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Genderovy průzkum M&M: ženy vedou


V minulém čísle jsme se ptali, proč chybí ženy v čele kreativních oddělení. V tomto jsme uspořádali měření mužské a ženské přítomnosti v reklamních agenturách obecně. Výsledky nabídly další téma: Proč chybí muži – v „accountských“ týmech?



Ženy chybí jen v kreativním


Do průzkumu jsme zahrnuli šest agentur (Young & Rubicam, JWT, Ogilvy & Mather, Ledoborec, Wunderman, WMC/Grey), porovnávali jsme poměr mužů a žen v kreativním oddělení, account týmech a v agenturách celkově. Test nepřekvapivě ukázal menší počet žen v kreativních odděleních – 39 %. Jen v JWT převažují ženy, v Ledoborci je stav vyvážený (4/4). Zato account týmy, možná také nepřekvapivě, vykazují jen 27 % mužů. V agenturách Wunderman, Young & Rubicam a WMC/Grey dokonce přesáhly ženy 80 % hranici. A závěrem ještě jedna dobrá zpráva pro ženy: v agenturách celkově převládají, byť ne s velkou převahou – 58,5 %. Bohužel jsme se neptali podrobně, kolik z nich dělá asistentky, uklízečky atd.
















































 


kreativní oddělení


muži / ženy v %


acountské týmy


muži / ženy v %


zaměstnanci celkově


muži / ženy v %


WMC/Grey


80 / 20


19 / 81


34 / 66


Wunderman


53 / 47


19 / 81


52 / 48


Ledoborec


50 / 50


37 / 63


41 / 59


Young&Rubicam


72 / 28


20 / 80


44 / 56


JWT


42 / 58


36 / 64


37 / 63


Ogilvy&Mather


65 / 35


32 / 68


41 / 59


 


 


 


 


agenturní průměr


61 / 39


27 / 53


41,5 / 58,5

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení