Má volba

18. 11. 2008 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

O2 a Air Bank prohlubují spolupráci s platformou Unity

Věrnostní platforma Unity navazuje na dřívější spolupráci O2 a Air Bank, do budoucna se přidají další společnosti ze skupiny PPF.

Reklama
SDG

Beans

Zuji Online Travel| Hallway/Happy Soldiers | Singapur

21_ma1.jpg

Tahle kampaň mě za poslední dobu zaujala asi nejvíce. Málokdy člověk narazí na něco, co je odvážné, originální, a přitom velmi k věci. Jestli máte ze všech na této stránce zmíněných YouTube linků čas jen na jeden, doporučuji právě tento.

http://www.youtube.com/watch?v=6WTjz3315XM

 

Rainbow

Skittles | TBWAChiatDay | USA

21_ma2.jpg

Mix vážného dialogu a bizarního humoru je neodolatelný. Jestli se někdy hovoří o opakované "koukatelnosti" reklamy, tak tyhle dvě já mohu vidět každý den. Nenapadá mě český zadavatel, co by schválil kampaň, kde tlustému "týnejdžrovi" rostou na chodidlech bonbóny a druhý mu je z chodidel olizuje…

http://www.youtube.com/watch?v=AsEYqFQZoQA

 

Life before Death

Singapore Hospic Council | Ogilvy & Mather | Singapur

21_ma4.jpg

Headline má jedno slovo, subheadline tři, ale přinutí vás číst. Bodycopy psána v duchu rady starých mistrů: Piš každou větu tak, aby čtenář chtěl číst tu další.

 

Balerina

Joffrey Ballet School | Saatchi & Saatchi | USA

21_ma3.jpg

Ať už tomu říkají guerilla, ambient, či new media, často je to nejsilnější oslovení, které může značka udělat. Balerína je kreativní práce, kterou "oživíte" vy jako příjemce. Máte s ní interakci, ať chcete nebo ne.

 

Join the Badge

El Segundo Police | Team One | USA

21_ma5.jpg

Výtvarně i textově propracované. Není co dodat. Tuzemský zadavatel, který cílí na mladé, by rozhodně mohl tenhle styl zvážit. Ať už je to softdrink, móda, nebo finanční ústav. Tenhle grafický přístup by hezky fungoval třeba i na cestovní kancelář.

 

Petr Bucha, kreativní ředitel, TBWAPraha

21_ma6.jpgProfesní zkušenosti

od roku 2007 TBWAPraha

2005-2007 Fabrika 2002-2005 Bates Praha

1994-2001 Ogilvy & Mather

1993-1994 Česká reklamní

1. Jak nejčastěji získáváte užitečné informace?

Tahle odpověď nebude příliš originální – z internetu.

2. Kdo je nejzajímavější profesní osobností, jakou jste kdy potkal?

Z těch, co jsem osobně potkal, Neil French (bývalý kreativní ředitel skupiny WPP, pozn. red.). Není to zrovna pedagogický typ a ani ne "role model", ale dokáže lidi inspirovat, dodat energii a motivaci, což spousta pedagogických typů neumí.

3. Jak dlouho denně telefonujete?

Tak dlouho, jak je třeba. Naštěstí není třeba moc dlouho. V průměru cca 25 minut v pracovní dny. O víkendu méně.

4. Kdyby vám bylo pětadvacet, jakou byste si zvolil kariéru?

Kdyby? Hmm… tak tedy: střední záložník u sira Alexe (Fergusona). Anebo možná Nou Camp, Barcelona. Ve Španělsku je tepleji než v Anglii a lepší kuchyně.

5. Jaké hodnoty nejčastěji porušujete?

Nejčastěji kalorické. A bohužel nejčastěji večer.

6. Kdybyste psal knihu, jak by se jmenovala?

"Hairy Putter a zázračný elixír vitality značky" – to by se prodávalo mezi dětmi, golfisty i marketéry. Za vydělané peníze bych zaplatil indické právníky, kteří by mě vysekali ze pře s J. K. Rowlingovou, a třeba by mi i něco zbylo.

7. Co je podle vás největší marketingové či reklamní klišé?

Klišé č. 37: "Náš výzkum říká, že…"

8. Kdyby bylo Ogilvymu nyní dvacet, co by dělal?

Kazatele. Svět se žene do záhuby.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.