Kde koupit Škodovku?

24. 11. 2008 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Po nedávno spuštěné vlně komunikace skutečnosti, že už i na mladoboleslavskou společnost Škoda Auto došlo a zlevnila nové vozy, přichází advertorialy hlásající, že s novými ceníky pro domácí trh už není ani důvod jezdit pro nové auto na Západ. Způsob komerční komunikace tohoto sdělení se však Škodovce poněkud vymyká z rukou.


Srovnávání cen vozů na českém a německém trhu v advertorialu je odpovědí na mediální bouři z jara toho roku. Tehdy se totiž v tisku objevila cenová srovnání nových vozů této značky ke koupi v Německu a u nás. Auta vyšla v Česku podstatně dráž. Představitelé Škodovky v reakci na tento fakt slíbili, že ceník pro tuzemský trh přehodnotí. Nyní se chlubí tím, že už přehodnotili. ,,Snažili jsme se vyslat tímto jasnou a jednotnou zprávu: pro vozy značky Škoda se již nadále nevyplatí jezdit do zahraničí, což se snažíme demonstrovat na příkladech konkrétních modelů a jednotlivých výbavových stupních,“ vysvětluje Miroslav Cimr, koordinátor marketingu pro ČR, Škoda Auto.


Nekazí jim jasnost sdělení jejich vlastní dealeři? Společnost Auto – Poly totiž paralelně s inzercí Škodovky zahájila v tisku vlastní inzerci zobrazující vůz s poznávací značkou prokazatelně německou! Vina ale nečekaně nepadá na samotného dealera. Ten má ve většině případů na výběr, zda si zvolí konečnou podobu vizuálu sám, nebo ji obstará výrobce. Právě v tomto případě, alespoň podle slov Petra Raka, obchodního ředitele dealerské společnosti Auto – Poly, měla na starosti podobu i umístění inzerce zcela v rukou Škodovka. O to více nedopatření zaráží.


Další problém tkví v samotném obsahu advertorialu – Škoda totiž používá lehce podhodnocený kurz koruny. Cenové srovnání tak vychází opticky ještě lépe, tím by se ale společnost mohla dostat na tenký led a stát se podezřelou z možného klamání spotřebitele.


Zato forma advertorialu je pozoruhodně zdařilá. Zmátla dokonce i profesionály. Tak, že se advertorial, tj. materiál ze zákona povinně označovaný jako komerční prezentace, zřetelně oddělený od redakční části a řádně zaplacený inzertnímu oddělení, dostal do monitoringu tisku společnosti Newton Media pod označením PR článek!


Škodovka začala před dvěma týdny komunikovat, že zlevnila, a advertorialem na toto sdělení navazuje. Nemohla totiž dále ustát situaci na trhu, kdy většina zde zastoupených automobilek šla s cenou nových vozů napříč všemi kategoriemi razantně dolů, a v komunikaci se nyní omezuje na to, která z nich toho za danou cenu nabízí víc. „Naším hlavním zájmem je (tímto advertorialem, pozn. red.) podpořit komunikaci výrazného snížení cen našich automobilů,“ dodává Miroslav Cimr. Novou Škodu Octavii tak lze podle ceníkových cen na českém trhu koupit již za necelých 350 tisíc korun a oblíbené „tédéíčko“ ve výbavě Ambiente je nyní k mání za 490 tisíc korun. To představuje cenu zhruba o 60 tisíc korun nižší než před nedávnem. Pravda, za ceníkové ceny se na tuzemském trhu už dlouho neprodává. Dealeři ve snaze dosáhnout co největších objemů prodejů nabízejí zákazníkům slevu téměř automaticky. V případě škodovky to zatím bývalo až 10 % z ceníkové ceny.


Že automobilka Škoda učinila radikální krok a oficiální ceny výrazně osekala, není ústupkem směrem k českému zákazníkovi ani výrazem úcty k němu. Z hlediska stagnujících prodejů šlo o akt nutný. Proč ale firma ve snaze komunikovat snížení ceny v ČR používá auta s německou značkou, zůstává marketingovou záhadou. 


15_kde.jpg


.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení