Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Včas naočkovaná prevence

Redakce MAM4. 6. 20072. 7. 2019

Vzhledem k tomu, že vakcíny jsou léky vydávané pouze na předpis, zákon reklamu na tyto přípravky, zaměřenou na širokou veřejnost, zakazuje. Je však možné požádat si o výjimku. “Zákon umožňuje zaměřit na pacienty reklamu na lék na předpis ve formě vakcíny tehdy, pokud jde o inzerci v rámci konkrétní a jasně vymezené vakcinační akce, která byla schválena Ministerstvem zdravotnictví,” potvrzuje Eva Vaňková z advokátní kanceláře Kůta Musil Vaňková Štajer.


Jedna dvě, klíště jde…


Už začátkem roku začínají s kampaněmi firmy vyrábějící vakcíny proti klíšťové encefalitidě. V ČR tyto vakcíny dodávají na trh pouze firmy Baxter (přípravek FSME-IMMUN) a Novartis Vaccines (Encepur). Obě firmy se shodují, že je zájem o vakcíny letos enormní. “Na jaře 2007 bylo v ČR prodáno tolik jako za celý rok 2006,” potvrzuje Jarmila Uhlířová z firmy Baxter, která letos i loni podpořila své vakcíny v televizi a formou PR. Letošní, poněkud zastrašující, spot s holčičkou, která si při procházce lesem prozpěvuje: “Jedna dvě, klíště jde, klíště si jde pro tebe,” svůj úkol očividně splnila, ačkoliv letos se vysílala pouze v lednu a v únoru (loni až do května). Hlavním důvodem letošních zvýšených prodejů je totiž podle firmy Baxter teplá zima, která uspíšila zahájení vlny očkování.


Zájem o vakcínu, a to nejen v ČR, ale v celé Evropě, zaznamenal také výrobce vakcíny Encepur. Podle Kateřiny Klímové, ředitelky firmy Novartis Vaccines pro ČR a SR, stojí za zvýšeným zájmem o vakcíny (nejen proti klíšťové encefalitidě) kromě teplého počasí také rok od roku sílící trend – důraz na prevenci, a to jak ze strany pacientů, tak lékařů. “Málokdo si dnes může dovolit chybět delší dobu v práci. Výhody očkování si začínají uvědomovat také zaměstnavatelé, kteří se díky vakcinaci svých zaměstnanců nemusí obávat, že jim v době chřipek onemocní až třetina pracovníků,” upozorňuje Klímová. Češi jsou však podle ní z hlediska proočkovanosti stále hluboko pod hranicí západní Evropy. “Například proočkovanost proti chřipce byla v ČR vloni 7,2 %, zatímco v zemích západní Evropy je to 25 % a více , ve skupině seniorů a chronicky nemocných dokonce až 60 %. U klíšťové encefalitidy je v ČR očkováno pod 10 % obyvatel, zatímco například v Rakousku, kde je na vakcínu státní příspěvek, je to kolem 90 %,” uvádí pro srovnání Klímová.


Druhá vlna žlutých týdnů


Díky návštěvě exotických zemí, ale i českých dětských táborů roste v létě i riziko nákazy virem hepatitidy neboli žloutenkou. Vakcíny Twinrix proti této chorobě vyrábí společnost GlaxoSmithKline (GSK), která jako formu propagace zvolila letos dvoukolovou promo tour. První kolo odstartovalo už koncem března. Žluté stany na náměstích a promo týmy v ulicích informovaly o vakcíně v Kladně, Hradci Králové a Olomouci. V rámci akce se také rozdávaly slevové poukazy na očkování. “Od začátku roku bylo vakcínou Twinrix proti žloutence typu A a B naočkováno přibližně 12 000 jedinců,” přibližuje úspěšnost první části kampaně Lucie Jakschová z agentury Pleon Impact, která promo akci zajišťuje PR.


Druhé kolo “žlutých týdnů” začalo minulý týden o víkendu a bude putovat po Čechách do 10. června. Akce v 9 městech doprovází reklamní kampaň “Žloutenku tak snadno nepoznáte”, která se objeví mimo jiné v prostředcích MHD nebo v barech a klubech a před zahájením akce o ní informují regionální média. “V rámci osvětové kampaně Žluté týdny, která zahrnuje všech 12 regionů ČR, oslovíme cca 50 000 respondentů a rozdáme 85-90 000 slevových voucherů,” shrnuje zásah kampaně Jakschová. Celkově GSK odahaduje, že se vakcínou Twinrix nechalo za více jak deset let očkovat přes 100 000 osob.



12_zloutenka1.jpg

12_zloutenka2.jpg

12_zloutenka3.jpg

Mírně hororové kampaně. Strach z klíšťat letos nejvíc podpořila teplá zima a spot ve stylu Fredie Kruger. Nebezpečí žloutenky zase díky promo tour snadno pozná asi 50 tisíc lidí.

×

Billa přestaví Delvity do konce roku 2008

Starší článek

Projekt ekologického značení zboží

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Sociální síť si získala i díky kauze okolo akcií GameStop pozornost investorů, vybrala od nich 7,8 miliardy korun. Potřebujete něco vysvětlit,…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více