Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

S Kaplického chobotnicí a odvážnými kampaněmi proti české šedi

Redakce MAM4. 6. 20072. 7. 2019

19_Eda_Kauba.jpgRozruch kolem návrhu Národní knihovny architekta Jana Kaplického je nejen dobrou psychologickou sondou do české povahy, ale i dobrou analogií s podobnými případy kdekoliv ve veřejném životě, a tedy i v české reklamě. Jestliže někdo uspěje, ti ostatní, méně úspěšní, začnou štěkat a upozorňovat na tisíce důvodů, proč vyhrál ten a ten a proč ne oni, když jejich nápad je lepší. Je to něco velmi silného v české povaze podrážet nohy těm úspěšným.


I v reklamě každý neotřelý nápad vyvolává rozporuplné reakce, kterých se mnozí zaleknou. I když podvědomě tuší, že se rodí možná velké dílo, reakce velmi připomínají ty současné na Kaplického návrh. Jedni řeknou, tohle ne, to už je moc, i když já osobně proti modernímu nic nemám (ano, ale naše cílová skupina by to nepochopila), druzí, ti více alibističtí, řeknou ano, líbí se mi to, ale postavit někde jinde (ano, nápad se mi líbí, ale pro jiný brand).


I vyjádření prezidenta k věcem, o kterých moc neví a ke kterým by se vyjadřovat ze své pozice neměl, nápadně připomíná vyjádření těch top managerů, kteří zadání vidí až po vyhlášení výsledků a rezolutně se postaví proti vybranému konceptu, protože oni by si představovali něco jiného. A tak jako se prezident ve svém vyjádření opíral o názor bezvýznamného architekta, který nic nedokázal, tak se někdy marketingový ředitel opírá o názor sekretářky nebo manželky, jimž se ten koncept ale vůbec nelíbí. To, že nikdy žádnou dobrou architekturu-reklamu neudělali, není až tak podstatné, protože architektuře-reklamě rozumí každý.


I když je zcela určitě Kaplického návrh Národní knihovny nesrovnatelně hodnotnější než jakákoliv reklama, tanec kolem ní nápadně připomíná tance kolem jakékoliv odvážné reklamní kampaně.


A u obojího mají autoři strach, že nakonec projde ta šedivá nikomu nevadící sklo-aluminiová krychle, která sice nikoho nepotěší, ale ani neurazí. Taková ta šedivá reklamní krychle, které si nikdo moc nevšimne, ale to nevadí, hlavně že se neriskuje.


Proč se my Češi pořád tak bojíme, říkám si při psaní posledního řádku a mírně se mi třese ruka, aby se některý můj klient v té kritice nepoznal a neudělal mi naschvál z příští kampaně šedivou krychli.


Autor je kreativním ředitelem reklamní agentury EuroRSCG.

×

Billa přestaví Delvity do konce roku 2008

Starší článek

Projekt ekologického značení zboží

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Hollandia

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více