Jak poslat Čechy na burzu
Obchodování s akciemi je pro Čechy prozatím poměrně neznámou a nevyzkoušenou alternativou zhodnocení financí. Společnost Patria Direct patřící do skupiny Patria Finance (jež je členem skupiny KBC Group) chce nyní ukázat, že ve skutečnosti může zvládnout takto zúročit své peníze téměř každý. K tomu má dopomoci reklamní kampaň z dílny agentury Mather Communications. Nejviditelnější částí kampaně bude série tří TV spotů, které se objeví od 1. června na ČT1, ČT24 a TV Prima. Hlavní hrdina série televizních spotů (nazvaných Skokan, Pilot, Jablko) se potýká se zdánlivě složitými a jen obtížně řešitelnými situacemi. K tomu, aby vše hravě zvládl, mu stačí jediné: věřit si.
Kreativní řešení kampaně připravil tým Rostislava Křivánka z Mather Communications, režie spotů se ujal Jiří Hanych a celou produkci zajistila společnost Filmservice Productions. Série televizních spotů odkazuje diváky na další část kampaně, kterou je speciální microsite www.vertesi.cz (na té se podílela Ogilvy Interactive).
Směrem k masám
Nelze se vyhnout dojmu, že herec Štefan Olasz, který má v tomto spotu svou premiéru účinkování v reklamě, fyzicky připomíná Rowana Atkinsona. A pointa i celé reklama se nesou ve velmi podobném stylu scének Mr. Beana. Spot namluvil režisér Jiří Strach. Kde je hranice inspirace a kde naprosto jasného kopírování? “Casting jsme realizovali na Slovensku z důvodů neokoukanosti. Styl Mr. Beana je osvědčený formát, který funguje, a proto jsme ho využili. Chtěli jsme co možná nejvíce ,nereklamní’ vyznění celé kampaně. Nařčení z kopírování se určitě nebojíme, protože nekopírujeme, pouze využíváme podobný styl,” vysvětluje František Mareš, account director Mather Communications. Kampaň v televizi doplní rozhla-sový spot vysílaný v hlavních časech rozhlasové stanice ČRo1 – Radiožurnál a později se přidá i tisková inzerce. Spolupráce nevznikla na základě výběru, jelikož Patria Direct je hlavním partnerem Jizerské padesátky a komunikační strategii zajišťuje Mather Activation. Nakonec byla cílová skupina definována relativně široce. Investovat by se měli učit například i studenti vysokých škol, aby si osvojili tento návyk do doby, kdy začnou vydělávat.
“Nechceme komunikovat tak, jak je to ve finančním sektoru běžné. Jsme investiční banka, a to je úplně jiný byznys než komerční bankovnictví. Není jen jedna cílová skupina, je jich s ohledem na naši dlouhodobou vizi více, a proto bych ji teď nerad jednoznačně definoval. Nikam nespěcháme, trh stále není úplně zralý, touto kampaní investujeme do budoucna a budujeme si náskok před konkurencí,” říká Martin Kodýdek, člen dozorčí rady Patria Direct.
To zvládne každý. Patria Direct se dříve soustředila pouze na privátní klientelu a do reklamy téměř neinvestovala. Nyní zcela otočila a na širokou cílovou skupinu chce útočit humorem ve stylu Mr. Beana.