Cizinec rovná se klient

11. 6. 2007 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

NADTITULEK30: Cizinci žijící v Čechách chtějí hlavně úvěry. Banky jim přizpůsobují produkty i komunikaci

Jejich potenciál začaly v posledních letech zakoušet banky. Podle Tomáše Kofroně, tiskového mluvčího, nabízí Raiffeisen Bank momentálně běžné účty zhruba 15 tisícům cizinců a ročně pro ně otevírá přibližně 2-3 tisíce nových účtů. Podle Kristýny HavligerovéČeské spořitelny zaznamenali v Expat Centru ČS, které se specializuje výhradně na cizince, zájem hlavně o běžné účty v české i cizí měně, debetní a kreditní karty a hypoteční úvěry.

Zájem o hypotéky ze strany cizinců dokládá také David Sahula, PR manažer Hypoteční banky. „Největší nárůst hypoték poskytnutých cizincům zaznamenala Hypoteční banka v roce 2005, kdy se jejich počet zvýšil o 700 % a objem o více než 900 %. V loňském roce se však situace mírně uklidnila, když banka poskytla 188 takových hypoték za 453 miliony korun. To je o 17 % více v počtu a o 60 % více v objemu než v roce 2005,“ popisuje vývoj Sahula a pro srovnání dodává, že v roce 2002 si vzal hypotéku jen jeden cizinec. Přesto zatím podle něj tvořily z celkového počtu všech hypoték v roce 2006 úvěry pro cizince jen 1 % z hlediska jejich počtu a 1,7 % z hlediska jejich objemu.

MEZITITULEK: Vedou Slováci a Britové

Nejčastějšími žadateli o půjčku jsou asi v 70 % Slováci, Raiffeisen Bank dále registruje lidi ze zemí, kde tato finanční skupina působí, tedy Rakouska, Ruska, Ukrajiny, Polska nebo Srbska. Ze západní Evropy tvoří silnou skupinu Němci a Britové. Ti jsou společně s Iry hned po Slovácích nejčastějšími zákazníky také Hypoteční banky, která naopak klientům ze zemí východní Evropy a Asie poskytla jen minimum úvěrů. Speciální produkty pro cizince prezentuje banka jen na webových stránkách v angličtině. Aktivnější přístup volí naopak Raiffeisen Bank. „Klienti k nám nejčastěji přicházejí na základě zkušenosti ze své domovské země. Přesto používáme inzerci v cizojazyčných médiích a místech s velkým výskytem cizinců, třeba na letišti. Na každé pobočce je minimálně jeden člověk schopný obsluhovat v cizím jazyce,“ popisuje postup banky Pavel Kofroň. Expat Centrum propaguje v cizojazyčných médiích vydávaných v ČR a na internetových stránkách s návštěvností cizinců také Česká spořitelna.

Daleko intenzivnější kampaně volí například ve Velké Británii, kde pracuje přes milion Poláků. Tamní finančníci proto najímají Poláky i jako obsluhu u přepážek nebo tvůrce internetových stránek. hrot

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.