Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Aviváž ti zvedne náladu

Redakce MAM11. 6. 20072. 7. 2019

Dosavadní komunikace změkčujících emulzí na prádlo si zatím vystačila pouze s ilustrací měkkosti, hebkosti a vůně prádla po použití daného prostředku. Nyní se zdá, že výrobci aviváží objevili další prostor, který obsadit a z kterého cílit na spotřebitelky. Ještě nikdy nebyly pozitivní účinky vůně na psychiku a naladění osobnosti tak explicitně komunikovány – jenže toto bojové pole objevili hned dva výrobci současně, Henkel s řadou Silan Aromatherapy a Procter & Gamble s řadou Lenor Aromatherapy.


Tyto podle výzkumu MML agentury Median nejčastěji používané značky shodně komunikují základní psychologickou poučku, že příjemné vůně vyvolávají příjemné vzpomínky a zlepšují náladu. “Nejdůležitější benefity aviváže jsou měkkost a vůně, a proto tyto klíčové faktory ve své komunikaci udržujeme. Spotřebitelům je však potřeba nabídnout něco navíc. Proto jsme v poslední době komunikovali novou řadu Silanu Aromatherapy, která obsahuje speciální složky, které přinášejí spotřebitelům dodatečný benefit, tedy pozitivní vliv na jejich smysly,” vysvětluje strategii Helena Hamouzová, brand manažerka divize Pracích a čisticích prostředků Henkel.


Televizní spot se drží osvědčeného schématu pečující matky, která nervózně čeká na návrat dětí ze školy. Neklidnou fázi nakonec zvládne díky prádlu vypranému v Silanu, které jí připomene krásné chvíle strávené s dětmi. “Komunikace vlivu na smyslové vnímání spotřebitele je v souladu s trendy na trhu – spotřebitelé mají zájem pečovat o sebe a trend wellness a aromaterapie je dnes velmi oblíben. Aromaterapie působí na naše emoce a vůně přináší pocity relaxace, harmonie i smyslnosti,” doplnila pozadí celého tahu Hamouzová.


Konkurenční společnost Procter & Gamble také komunikuje pozitivní vliv na emoce, ale cílí svou značku Lenor jinam. Nikoliv na matky a hospodyně, ale na mladé, nezávislé ženy, které si užívají života. Právě taková žena se totiž v TV spotu chystá na večírek a šál vypraný v Lenoru ji povzbudí a vyvolá v ní chuť se večírku zúčastnit. Proč se P&G rozhodlo pro posun v komunikaci a v cílové skupině, na to nedokázal koncern za poslední dva týdny odpovědět.


13obr_lenor.jpg


voňavá pohoda. Nové řady nejpoužívanějších značek aviváží využívají poznatků psychologie čichu.

×

Mluvčím roku je Fuchsová z PPF

Starší článek

ČT má výhrady k novele zákona o digitálním vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více