Aviváž ti zvedne náladu

11. 6. 2007 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Dosavadní komunikace změkčujících emulzí na prádlo si zatím vystačila pouze s ilustrací měkkosti, hebkosti a vůně prádla po použití daného prostředku. Nyní se zdá, že výrobci aviváží objevili další prostor, který obsadit a z kterého cílit na spotřebitelky. Ještě nikdy nebyly pozitivní účinky vůně na psychiku a naladění osobnosti tak explicitně komunikovány – jenže toto bojové pole objevili hned dva výrobci současně, Henkel s řadou Silan Aromatherapy a Procter & Gamble s řadou Lenor Aromatherapy.


Tyto podle výzkumu MML agentury Median nejčastěji používané značky shodně komunikují základní psychologickou poučku, že příjemné vůně vyvolávají příjemné vzpomínky a zlepšují náladu. „Nejdůležitější benefity aviváže jsou měkkost a vůně, a proto tyto klíčové faktory ve své komunikaci udržujeme. Spotřebitelům je však potřeba nabídnout něco navíc. Proto jsme v poslední době komunikovali novou řadu Silanu Aromatherapy, která obsahuje speciální složky, které přinášejí spotřebitelům dodatečný benefit, tedy pozitivní vliv na jejich smysly,“ vysvětluje strategii Helena Hamouzová, brand manažerka divize Pracích a čisticích prostředků Henkel.


Televizní spot se drží osvědčeného schématu pečující matky, která nervózně čeká na návrat dětí ze školy. Neklidnou fázi nakonec zvládne díky prádlu vypranému v Silanu, které jí připomene krásné chvíle strávené s dětmi. „Komunikace vlivu na smyslové vnímání spotřebitele je v souladu s trendy na trhu – spotřebitelé mají zájem pečovat o sebe a trend wellness a aromaterapie je dnes velmi oblíben. Aromaterapie působí na naše emoce a vůně přináší pocity relaxace, harmonie i smyslnosti,“ doplnila pozadí celého tahu Hamouzová.


Konkurenční společnost Procter & Gamble také komunikuje pozitivní vliv na emoce, ale cílí svou značku Lenor jinam. Nikoliv na matky a hospodyně, ale na mladé, nezávislé ženy, které si užívají života. Právě taková žena se totiž v TV spotu chystá na večírek a šál vypraný v Lenoru ji povzbudí a vyvolá v ní chuť se večírku zúčastnit. Proč se P&G rozhodlo pro posun v komunikaci a v cílové skupině, na to nedokázal koncern za poslední dva týdny odpovědět.


13obr_lenor.jpg


voňavá pohoda. Nové řady nejpoužívanějších značek aviváží využívají poznatků psychologie čichu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.