U:fon startuje opatrně
Dne 14. května odstartoval testovací provoz nový mobilní operátor, který chce v budoucnu konkurovat těm stávajícím. Nejprve nabízí mobilní internet a alternativu k pevným linkám. Přináší celkem čtyři různé produkty, a jak už to tak bývá, bude komunikovat především cenu a technické výhody oproti ostatním. Jejich cílová skupina jsou především obyvatelé se středními a nižšími příjmy, důchodci a menší firmy. “Chceme se zaměřit nejenom na velká města, ale přinést levný a rychlý internet i do menších měst a na venkov, kde dnes lidé nemají moc na výběr a k internetu se dostávají jen obtížně nebo s velkými náklady,” říká Luboš Börik, generální ředitel MobilKomu.
Reklamní kampaň zatím nebyla spuštěna žádná, což je pochopitelné vzhledem k malému pokrytí, které je zatím jen v části Prahy, Královéhradeckém a Pardubickém kraji. V těchto lokalitách zatím probíhá BTL kampaň, především letáky a direct marketing. “Chtěli jsme na trh vstoupit již při částečném pokrytí, tedy už před celonárodní prodejní kampaní, která je plánována na konec léta,” říká Zbyněk Vinš, výkonný ředitel MobilKomu pro síť a technologie. V červenci má být pokryto 50 % obyvatel, v srpnu 70 % a do konce roku 2007 by měla být U:fonova síť dostupná téměř každému v ČR. Na současné kampani v těchto regionech s U:fonem spolupracuje agentura Procoma, která se podílela i na 3D podobě postavičky ufona, 2D model vytvořila Věra Tataro. Mediální agentura již byla vybrána – je jí Universal Mc-Cann, jež byla vybrána z pěti agentur pozvaných do výběru. “V tuto chvíli jsme již ve fázi finalizace kontraktu s vybranou reklamní agenturou, tendr tak ještě není formálně uzavřen. Jméno vítěze tendru oznámíme do 14 dní. Na shortlistu byly 2 agentury. Konkrétní mediální budget bychom teď neradi zveřejňovali, ale nebude dosahovat rozpočtů třech stávajících mobilních operá-torů. Kampaň ale mít budeme a určitě nebude neviditelná. Minimálně pro startovní celonárodní kampaň počítáme se standardním ATL/BTL media mixem, který odráží klíčové komunikační cíle, a těmi jsou budování povědomí o značce a image značky,” uvádí Lukáš Antoš, ředitel marketingu U:fona. Větší reklamní kampaň má být spuštěna na konci léta.
Invaze mimozemšťanů?
Poslední měsíc se začal na billboardech objevovat jiný, ale dosti podobný zelený mužíček, který jen zdravil. Tato postavička patří Alzasoftu. Popletl tento koncept zákazníky? “Myslíme si, že nám teaserová kampaň Alzasoftu spíše pomohla. Určité povědomí o jménu U:fon zde již existovalo a lidé se nás ptali, zda se jedná o naši kampaň. De facto tato kampaň vzbudila větší zájem o to, kdy vstoupíme na trh a jaké přineseme produkty. O mystifikaci či matení zákazníků nemůže být řeč, jedná se o shodu náhod,” vysvětluje Lukáš Antoš.
VEDENÍ U:fona. Jana Studničková, tisková mluvčí Penta Investments, Lukáš Antoš, ředitel marketingu, Zbyněk Vinš, výkonný ředitel MobilKomu pro síť a technologie, Marek Sláčik, ředitel marketingu a prodeje, a Luboš Börik, generální ředitel U:fona.