Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Týž produkt, jiná služba

Redakce MAM7. 5. 20072. 7. 2019

Společnosti na trhu s energií a přírodními zdroji prodávají vždy stejný produkt. Čím se tedy kromě ceny mohou odlišit? “O výběru dodavatele rozhoduje ta část obchodní nabídky, kterou lze nazvat ‘přidanou hodnotou’,” říká Milan Mika, ředitel marketingu ČEZ.


S kartou na výlet


Právě na úplné otevření trhu se zemním plynem reagovala minulý měsíc Pražská plynárenská velkou kampaní v printu, rádiu, outdooru i indooru, kterou komunikovala svůj věrnostní program. Společnost nabízí klientům Zákaznické karty, na jejichž základě mohou získat slevy u řady obchodních partnerů v oblasti volného času, kultury apod. “Cílovou skupinou jsou současní i potenciální zákazníci. Těm současným chceme připomenout, že máme věrnostní program. Potenciálním zákazníkům chceme představit společnost se všemi službami a výhodami,” říká tisková mluvčí Dagmar Hartmanová.


Pro jiné společnosti však věrnostní program jako nástroj není relevantní. Například RWE Transgas věrnostní program nemá a neplánuje. “Nevěříme totiž, že zákazníci budou díky věrnostnímu programu motivováni k odběru většího objemu plynu. To dobře funguje u FMCG, nikoliv na trhu s energií,” říká mluvčí RWE Transgas Martin Chalupský. Společnost chce budovat loajalitu zákazníků prostřednictvím spolehlivosti dodávek a zvyšování kvality služeb. “U firemních zákazníků budujeme loajalitu korektním jednáním a osobními vazbami klienta a relationship manažera. Chceme se odlišit od konkurence také nabídkou produktů a služeb, například fixací ceny dle přání a potřeby zákazníka,” doplnil Chalupský.


Také Pražská energetika vytváří loajalitu klientů prostřednictvím zákaznického magazínu, příbalových letáků k vyúčtování, věrnostních soutěží či poskytování slev na elektrospotřebiče. PRE jako bývalý monopol usiluje hlavně o udržení zákazníků. “Naše snaha směřuje především k informovanosti zákazníků, jak elektřinu hospodárně využívat, jak de facto snížit svůj účet za elektřinu. Bezplatné poradenství poskytujeme i široké veřejnosti, tedy i zákazníkům konkurenčních společností,” upřesnil Petr Holubec, tiskový mluvčí PRE.


Dominantní nepodlézají


Ve složité situaci jsou firmy, jež antimonopolní úřad označil jako dominantní. “Nesmíme se zákazníkům podbízet cenou nebo jinými výhodami, jako například věrnostními programy. Byli bychom nařčeni z deformace trhu,” uvedl Milan Mika z ČEZ. Podobně je na tom také společnost Veolia Voda. “Zlepšujeme služby. Snažíme se zkracovat dobu vyřízení požadavků, snižovat počet reklamací. Zřídili jsme zákaznické centrum a nonstop call centrum. Zavedli jsme také službu SMS zpráv s informacemi o odstávkách vody, haváriích, kvalitě vody či s marketingovými informacemi. Plánujeme informovat o termínech odečtů nebo výměnách vodoměrů,” vyjmenovává některé z aktivit Veolia Voda mluvčí Marcela Dvořáková. Společnost též provozuje na akcích typu Světový den vody vodní stánky, informuje nebo pořádá akce pro děti.


12obr_plyn.jpg


dobrá image. Zatímco Veolia Voda si buduje image na vodních stáncích, Pražská plynárenská komunikuje Zákaznickou kartu, která nabízí klientům řadu benefitů.

×

SZPI odhalila množství vína s padělaným dokladem původu

Starší článek

DigiWeb.cz povede Jan Mittelbach

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více