Přírodní nebo skutečná krása?
Výrobci kosmetiky se dnes zaštiťují nejrůznějšími přívlastky svých výrobků. Trend jde jednoznačně k přírodnosti. Reklamy na krémy, šampony a sprchové gely se proto hemží výtažky ze všech možných rostlin. Přesvědčovat se dá čímkoliv a žádná žena nechce slyšet, že se natírá navoněnou rafinovanou ropou. Své produkty tímto směrem letos výrazně posunula i společnost Henkel v promoci s názvem “Přirozená krása”. “Hlavním cílem této promoce je představení novinek, které vycházejí z přírodních složek (Vademecum Sensitive gums+Aloe Vera, řada Fa Natural, Schauma Pro lesk s kiwi) nebo využívají technologií, které zaručují přirozený vzhled (řada přirozeně hnědých odstínů Schwarzkopf Natural & Easy Multi-Shining Browns),” říká Rena-ta Maternová, ředitelka marketingu divize kosmetiky Henklu.
MEZITITULEK: Jen letos, nebo navždy?
Pojem “přirozená krása” se ale nápadně podobá sousloví “skutečná krása”, kterou celosvětově a od loňského roku i v ČR razí prostřednictvím PR, produktové podpory i výběrem charitativních akcí značka Dove. Že by Henkel začal lovit ve stejných komunikačních vodách a snažil se zahrát na podobnou notu? “Nejedná se o nový směr komuni-kace našich značek, pouze promoční aktivitu. Zdůraznění přirozené krásy je trend nejen ve vlasové kosmetice, ale i např. v kosmetice dekorativní,” vysvětluje Renata Maternová. Veškerá komunikace bude podle ní soustředěna do in-storu ve vybraných obchodech po celé ČR, v ATL komunikaci se neobjeví.
MEZITITULEK: Kdo dál?
Že se stal letos přirozený vzhled tématem číslo jedna, dokazuje i značka Nivea společnosti Beiersdorf. Ta v současné době inzeruje řadu výrobků s výtažky z kaštanu a kakaa pro zvýraznění “zářivých odstínů hnědých vlasů”.