Po změně cílovky inovace?
Značka Kinder Bueno, která na podzim loňského roku měnila cílovou skupinu pro tyto čokoládové oplatkové tyčinky plněné krémem, launchuje na českém trhu novinku v podobě varianty s bílou čokoládou. Je pravděpodobné, že výrobce spustí v nejbližší době kampaň, k čemuž se ovšem Jana Šafaříková z marketingového oddělení společnosti Ferrero Česká republika, která Kinder Bueno dováží, nevyjádřila. Lze ale předpokládat, že se novinka bude také orientovat na novou “cílovku”, kterou jsou nyní ženy ve věku 20 až 30 let s vyššími příjmy z větších měst.
Ode zdi ke zdi
Koncern Ferrero je v současnosti kritizován. Například německý odborný časopis Wer- ben & Verkaufen nedávno napsal, že co do inovací je Ferrero v současnosti velmi slabé, ačkoli zhruba do roku 2003 byli jeho marketéři považováni za mistry oboru. Od té doby je pak podle W&V marketing firmy jednou čehý, podruhé hot. Na německém trhu, který tvoří zhruba čtvrtinu obratu firmy, trpí nekoncepčností marketingu především agentury, které pro ni pracují a které tak neustále dostávají nová zadání a musí bojovat o rozpočty. Podle šéfa jedné z německých agentur, jež pro Ferrero pracuje, značky z portfolia tohoto koncernu erodují. Spekuluje se, že stagnující odbyt se Ferrero chystá rozhýbat zintenzivněním sales promo akcí. Uvidíme, zda tento “podlinkový kurs” přijde z Německa i k nám. V ČR loni tento světově třetí největší výrobce sladkostí podle TNS Media Intelligence investo-val do reklamy značky Kinder 215 mld. Kč, přičemž 98 procent této částky tvořila televizní reklama.