Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Nafoť, pošli a čekej, kde se tvé dílo proslaví

Redakce MAM21. 5. 20072. 7. 2019

Armáda amatérských fotografů vybavená levnými digitálními fotoaparáty a kamerami slídící dennodenně na internetových stránkách obrazových “zásobáren” jako Flickr a Photobucket. Taková je realita současnosti, která nutí již dříve etablované fotobanky ke změnám jejich dosavadních obchodních a distribučních modelů. Díky stále se zdokonalujícím technologiím se snížily náklady na produkci i distribuci obrazových materiálů, jsou odstraňovány bariéry v přístupu k fotkám a do stojatých vod vtrhla nová vlna fotobank nabízejících obrázky bez nároků na autorská práva a tučné honoráře jejich původců.


Hloubka, šířka a hlavně kvalita


Zástupci dříve zavedených fotobank známých jmen se shodují, že přibývající konkurence je nutí se změnám na mediálním, reklamním i filmovém trhu adekvátně rychle přizpůsobit. Tak např. Corbis, prodávající obrázky a fotky již třicet let, se podle senior viceprezidenta společnosti Ivana Purdieho hodlá soustředit na ochranu autorských práv fotografů a designérů. “Věřím, že dříve zavedené fotobanky své místo na trhu neztratí. Zatímco my nabízíme šířku výběru, fotobanky jako MaryEvans Picture Library, Bridgeman Art Library a The Science Library jdou daleko více do hloubky. Můžete sice brouzdat po Flickru a stahovat si obrázky zadarmo, ale vyhledávání je tam komplikované a životnost fotky omezená. U Corbisu znáte vždy celou historii fotky, autora, kolikrát a pro co byla použita atd.,” namítá Purdie. Kromě celých kolekcí portrétů celebrit Corbis nedávno zprostředkoval stopáž z filmu Rocky pro italskou kampaň na telefonní seznam. “Nenasytnost po celebritách je zjevná a s naší pomocí budou snad brzy pro zadavatele dostupnější,” věří Purdie.


Všichni chtějí obrázky


“Co se mění nejvíce, je způsob využití vizuálních děl a média, pro která jsou určena. Dobrou zprávou je, že my i konkurence prodáváme stále více, tradiční zákaznická základna se rozšiřuje, zadavatelé hledají obrázky pro své digitální outdoorové kampaně, jiné společnosti materiál pro své korporátní stránky, mediální průmysl pro editorialy,” vypočítává Bob Olofsson, senior vicepresident of global sales z Getty Images. Ta své příležitosti na světových trzích vidí jednak v reprezentaci fotografů a designérů (Getty Images provozuje agenturu Orchard, která zastupuje na 5 tisíc umělců) a dále v akvizici nebo spolupráci s dalšími subjekty, díky nimž může rozšířit portfolio své nabídky. Stejně jako Corbis hodlá Getty Images investovat více do filmu, o čemž svědčí uzavřené dohody s Universal Picture a Warner Bros. To však stále světové jedničce nestačí: před dvěma roky koupili společnost Scoopt, která nyní sdružuje 17 tisíc registrovaných členů ve 130 zemích. Scoopt v podstatě nakupuje od novinářů-reportérů na volné noze obrazový materiál a prodává jej do médií. Další odnoží kolosální fotobanky je ishtockfoto, na kterém mohou kreativci za relativně nízké ceny nakupovat obrázky nezatížené autorskými právy.


Novým vyzyvatelem známých fotobank je nyní Shutterstock, na jehož stránkách přistane denně na 6 tisíc nových fotek. Na konci každého dne pak sítem editorů projdou ty nejkvalitnější, určené k prodeji registrovaným uživatelům. Měsíční předplatné přijde zájemce na dvě stě dolarů. Co tedy čeká byznys s vizuálním zbožím do budoucna? Velká variablita prodejních modelů, flexibilita v distribuci, zdokonalení principu předplatného a licencí, změny v otázkách autorských práv a honorářů a také zlevnění konkrétních služeb v rámci houstnocí konkurence.


Zpracováno podle časopisu Campaign


 


23obr_Marilyn.jpg


je libo Marylin? U fotobanky si můžete objednat třeba celou kolekci děl Andyho Warhola, k dostání je třeba i Einstein.

×

Rada udělila licenci pro vysílání v mobilech Óčku a Proglasu

Starší článek

Reklamy sleduje čtvrtina Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více