Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Muži metrosexuálnější, ženy emancipovanější

Redakce MAM21. 5. 20072. 7. 2019

Ve své březnové prezentaci v Praze jste mluvil o tom, že reklamní fotografie stále více zobrazují svět obyčejných smrtelníků. Může se ale reklama vůbec zříci ideálů, hrdinů a modelek?


Samozřejmě že ne. Hrdinové, celebrity a ideály nás stále zajímají. Mění se ale povaha těch hrdinů, spíše to jsou hrdinové a idoly každodennosti, se kterými se může publikum lépe ztotožnit.


Již několik značek staví své kampaně na přirozené kráse, na druhou stranu lze stále vidět reklamu typu “drahé auto a o něj opřená sexy diva”. Změnil se tedy opravdu způsob zobrazování žen v reklamě? A co muži, stále je zde příklon k metrosexuálům?


V otázce zobrazování žen a mužů v reklamě se za poslední léta udála spousta změn. Ano, muži jsou stále více metrosexuálnější a na druhou stranu ženy heroické, emancipovanější. Přebírají role obchodnic, vystupují jako silné individuality. To vše přece bylo v nedávné historii doménou mužů. Ovšem ženy ty mužské role “pouze” feminizují, neujímají se jich podle nějakých mužských šablon.


Univerzální využití fotky na úkor odlišnosti a místní identity – není to tak trochu vizitka stylu fotobanek?


Není, naším současným klíčovým tématem je totiž tzv. nová regionalita a zároveň odklon od tradiční, národností diversity. Na sebe samé nahlížíme v evropském prostoru spíše ve vymezených hranicích etnických, sociálních a ekonomických než národnostních. Regionem je tak např. pro mladého Pražana střední Evropa, kde se postoje k lásce či zábavě téměř neliší, diametrálně jiné už je to ale v Rusku či Americe.


Letos vyhrálo v Berlíně v soutěži kreativity pořádané německým ADC několik kampaní, jejichž silnou stránkou byl poměrně dlouhý text. Jak je to podle vás s dominancí obrazu nad slovem?


V posledních letech můžeme jasně sledovat trend dominance obrazu nad textem. Slovo bude mít i nadále svou váhu, ale napříč médii podle mě bude prioritní vizuální stránka sdělení.


Jako fotobanka reklamním fotografům práci více dáváte, nebo berete?


Po celém světě máme kontrakty s více jak 5 tisíci fotografy a umělci, takže výrazně více dáváme. Práci bereme naopak naší konkurenci, z čehož ovšem špatné svědomí mít nemůžeme. Pracujeme s fotografy buď na bázi smlouvy, nebo na principu autorských honorářů. Někteří s námi spolupracují dlouhodobě, někteří vytváří jen konkrétní kolekce fotek. Existuje mnoho způsobů, jak si u Getty Images zajistit příjmy.


Vaše fotobanka se netají ambicemi podílet se více na filmové produkci, částečně jste nedávno vstoupili i do světa celebrit. Proč přesouváte svoji pozornost od reklamy?


Film je jednou z nejdynamičtější částí celého mediálního byznysu. Vždy se nám dařilo prodávat pro mainstreamovou filmovou a televizní reklamní tvorbu. Je třeba si uvědomit, že využití filmu coby média se hodně rozšířilo – od internetových obsahů přes mobilní telefony, média se zaměřením na životní prostředí apod. Rozšířili jsme výrazně nabídku kolekcí, abychom uspokojili poptávku.


Hodně cestujete, takže máte přehled o kreativní úrovni reklamy v různých zemích. Kde jsou nejlepší?


V Anglii, a zdůrazňuji, že to neříkám proto, že jsem Angličan. Ale to množství cen pro britskou reklamu má své opodstatnění. A pak si všímám, že jdou nahoru i Francie a Španělsko. Nakonec je ale každá reklama dobrá, pokud se při ní sejdou dobří kreativci s dobrými klienty.


 


21obr_Blackwell.jpg


Obraz zvítězí nad slovem. Předpovídá budoucnost v médiích a reklamě Lewis Blackwell. Kromě práce pro Getty Images přednáší na berlínské Steinbeis University, je hostujícím profesorem na umělecké škole ECAL ve Švýcarsku a je autorem několika odborných publikací.

×

Rada udělila licenci pro vysílání v mobilech Óčku a Proglasu

Starší článek

Reklamy sleduje čtvrtina Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více