Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Lidé si chtějí naplnit dózičky

Redakce MAM14. 5. 20072. 7. 2019

Největší hráč na českém trhu se žvýkačkami, společnost Wrigley, launchuje náhradní balení žvýkaček Orbit v pytlících, které si mají lidé doplňovat do prázdných kelímků. Kelímky se žvýkačkami jsou na českém trhu již od loňského léta a “proslavily” ho notoricky známé Čtvrtníčkovy spoty, díky nimž se podařilo do češtiny prosadit slovní spojení “domácí žvýkání”.


Výzkum a jiná cena


Spolu s uvedením náhradního balení dochází k cenové repozici kelímků Orbit, jejichž doporučená cena byla dosud 39,90 Kč. “Naše ceny u Orbit dózy jsme zvýšili o 20 procent, a lze tedy očekávat, že ceny na maloobchodě se budou pohybovat kolem 50 Kč. Naopak nové náhradní balení Orbit dodáváme do trhu za cenu o pětinu nižší než kolik stojí dózy, a tudíž se očekává , že tomu bude odpovídat i cenové zvýhodnění pro konečné spotřebitele,” říká Klára Jakubcová, brand manažerka značky Orbit. Podle Jakubcové Wrigley k zavedení náhradních náplní sáhla na základě výsledků výzkumu. “Spotřebitelé si prázdné dózy schovávají a dosud nebylo adekvátní balení, které by mohlo posloužit k tomu, aby si je mohli znovu naplnit,” vysvětluje Klára Jakubcová.


Klasika i internet


Launch náhradního balení podpoří klasicky televizní reklama a in-store POP. “Vedle toho jsme se tentokrát rozhodli i k nákupu reklamy na internetu,” jmenuje Klára Jakubcová. Náhradní balení se v obchodech začalo objevovat ještě před spuštěním kampaně. “Od dubna probíhá distribuce a instalace POP. Vystavení v impulzní zóně je pro nás klíčové a my jsme museli zajistit, aby bylo náhradní balení umístěno vedle dóz,” vysvětluje Jakubcová.


A co konkurence?


Loni v létě uvedla žvýkačky značky Mentos v téměř identických kelímcích jako žvýkačky Orbit i konkurenční Perfettti van Melle (PVM). Bude nějak reagovat na zavedení náhradního balení? “My náhradní balení v dohledné době zavádět neplánujeme,” říká Kateřina Hakrová, ředitelka marketingu PVM, a dodává: “Nebudeme ani zvyšovat naši cenu, kterou ponecháme na dosavadní úrovni.” Žvýkačky Mentos v kelímcích tak nyní budou stát stejně jako náhradní ba-lení konkurence. Žvýkačky balené v kelímcích dosáhly podle AC Nielsen během necelého roku zhruba pětinového podílu na trhu se žvýkačkami. Žvýkaček se ročně prodá zhruba za 1,5 mld. Kč a výdaje do komunikace tohoto segmentu se ročně odhadují na přibližně 500 mil. Kč.


 


16obr_zvykacky_Hakrova.jpg


 


16obr_zvykacky_Jakubcova.jpg


 


04obr_orbit.jpg


Konkurenti. K. Hakrová (nahoře): náhradní balení nepřipravujeme. K. Jakubcová (uprostřed): vyšlo nám to z výzkumu.

×

KarstadtQuelle změní jméno na Arcandor

Starší článek

12 stížností RPR stačí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Krize? Reagujeme zvýšením marketingových investic, říká Guláš z Astratexu

E-shop prodejce spodního prádla Astratex ovládl žebříček Český Košík roku, který hodnotil nejlepší tuzemské e-shopy v roce 2020. Proč? „Prozákaznický…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více