Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Kam zmizel Leoš?

Redakce MAM21. 5. 20072. 7. 2019

Známý moderátor Ranní show Evropy 2 Leoš Mareš si minulý týden užil dva dny dovolené v Barceloně, zatímco jeho fanynky a posluchači rádia tápali, kam zmizel. Nakonec se Leoš vrátil jako hlavní tvář nové kampaně CK Fischer, která komunikuje novou službu na on-line prodej zájezdů “Klikni a zmiz”.


CK Fischer nabízí možnost koupit si přes stránky www.klikniazmiz.cz během chvilky zájezd, hned ho on–line zaplatit a stejně tak rychle na dovolenou i odjet. “Chtěli jsme ukázat benefit rychlosti názorně. Když takto rychle odjedete, mohou být vaši známí překvapení a nevědět, kde jste. Prostě zmizíte,” vysvětluje téma této virálně-teaserové kampaně manažer marketingu CK Fischer Juraj Heriban. Marketing českých cestovek podle něj nevybočuje z tradičního pojetí nabídky destinace, ubytování a ceny, CK Fischer se však chce odlišit. “Potřebovali jsme vyvolat virální vlnu, boom mediálního zájmu, aby poselství naší komunikace nezapadlo v šumu. Proto jsme nechali zmizet celebritu. Dohodli jsme se s Leošem Marešem, který služby jako první využil a v duchu komunikace prostě zmizel. Díky své dvoudenní absenci v rádiu rozvířil obrovskou mediální vlnu,” popisuje Heriban. Zmizení moderátora se věnovaly především bulvární Blesk a Aha!, dále i deník Právo.


19obr_klikniazmiz.jpg


Revoluce, či plácnutí do vody?


Marketingový manažer CK Fischer říká, že revoluční služba, jakou je Klikni a zmiz, si zaslouží i revoluční marketing, zvláště je-li efektivní z hlediska nákladů i reálného dopadu na trh. Je však kampaň CK Fischer skutečně tak revoluční, jak Heriban tvrdí? “Považuji za pozitivní, že se vůbec někdo snaží vymyslet něco nového v okamžiku, kdy se zájezdy prodávají prakticky samy. Jde o hezký PR nápad, ale až jako revoluci bych to neviděl,” hodnotí aktivitu Tomáš Vondráček, ředitel agentury WMC/Grey. Klade si však otázku, zda je Leoš Mareš vhodně zvolenou osobností, jež má oslovit danou cílovou skupinu. Po-dle Heribana jde o cílovou skupinu trendsetterů, dynamických lidí 25-40 let, kteří reflektují nové formy nakupování a slyší na celoevropský trend obliby nákupů zájezdů on-line. “Je otázkou, kolik si náctileté fanynky Leoše Mareše nešťastné z jeho nepřítomnosti v Ranní show koupí on-line zájezdů přes kreditku, zvlášť když víme, že mladí preferují všechny jiné formy cestování než přes konvenční cestovní kancelář. Vnímám tedy kampaň jako osvěžující plácnutí do vody – i přes určité pochyby palec nahoru,” uzavírá Vondráček.


Význam mediálního ohlasu zpochybňuje i Petr Staněk, marketingový ředitel on-line cestovní kanceláře NetTravel.cz. “My s bulvárem nemáme nejlepší zkušenost, naše cílová skupina v bulváru není. Ale CK Fischer to má možná spočítané jinak,” poznamenal Staněk.


Otazník visí též nad čtvrtečním vystoupením Mareše v Ranní show, kde po svém návratu hovořil o svém výletu a o nové službě. Zda to byla skrytá reklama, nechtěl Heriban pochopitelně komentovat. Podle odborníka na reklamní právo to nelze jednoznačně určit: “Pokud by se prokázalo, že firma redaktora pověřila zmíněním se o službě ve vysílání za úplatu či jiné plnění, pak by šlo o skrytou reklamu. To, že jel Mareš na dovolenou, plnění je, otázka je však za co. Pokud je to plnění za to, že se o službě zmíní v Ranní show, pak se jedná o skrytou reklamu. Pokud však redaktor hovoří o službě z vlastního přesvědčení, za účelem pobavit diváky, pak o skrytou reklamu nejde,” říká Petr Kůta z advokátní kanceláře KMVS.

×

Rada udělila licenci pro vysílání v mobilech Óčku a Proglasu

Starší článek

Reklamy sleduje čtvrtina Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více